nuffnang ad

Thursday, November 29, 2012

Saya Tak Suka Perasaan Ni

Huhuhu, aku sangat tak suka bila aku terpaksa marahkan Si A, suasana jadi tegang dengan Si A. Padahal yang bersalah adalah Si B.

Kalau nak ikutkan, aku tak suka nak marah-marah ni. Zaman dulu-dulu, aku adalah sangat garang. Sampai ada kawan yang panggil aku Kak Ros. Kan dalam cerita Upin Ipin tu, kakak diorang garang. Ada juga kawan yang panggil aku June, hahaha ada cerita di sebalik nama ni.

Amirul pun dah nampak perangai garang dia. Aku pun dengan perasaan-konon-konon-blur tanya soalan, 'Amirul ni garang, ikut perangai siapa la agaknya?'

Dengan selamba, Lia jawab.

'Perangai siapa lagi? Perangai Mommy dia la'.

Pang! Aku rasa macam kena penampar satu das. Terasa weh.

Bila aku dah tua ni, malas dah aku nak garang-garang, marah-marah. Kang kena darah tinggi pulak. Erk, ada kena mengena ke?

Tapi bila aku dah jadi tak garang, orang pulak pijak kepala. Wah, sesuka hati kau je kan. Ish, ni yang rasa nak jadi garang balik ni.



Kesian Amirul dapat Mommy garang.

Tapi zaman sekarang ni, kita kena lebih bersabar. Sebelum nak marah orang tu, kena kaji betul-betul siapa orang yang kita nak marah tu.

Sekarang kan zaman Facebook, Twitter, Blog. Orang sekarang ni suka meroyan dekat laman sosial ni. Buatnya dia up satu entri pasal aku, terus fofular aku.

Oh, iklan jap. Aku ada terbaca satu artikel, tapi tak ingat dah kat mana. Orang yang suka meroyan dekat laman sosial ni sebenarnya sedikit sebanyak ada mengalami tekanan perasaan.

Contoh ayat meroyan:

1) Kalau ada peluang, memang aku libas kau
2) Budget hot la tu, kalau aku cucuk botox, aku lagi cun la dari kau
3) Ala penjilat bontot, sebab tu kau naik cepat
4) Minta-minta la muka kau kena simbah asid

Yang aku bagi tu contoh je la, ada banyak lagi ayat-ayat meroyan yang hebat. Senang je kalau korang nak baca ayat-ayat macam ni. Mula-mula kenal pasti kawan atau sesiapa je la yang suka meroyan, lepas tu follow FB atau Twitter dia. Memang berlambak la ayat meroyan dalam tu.

Jangan pelik bila ramai yang like atau komen status meroyan tu. Sebenarnya orang keliling kita ni suka tengok kita tak gembira. Bila kita post sesuatu yang negatif, memang ramai je yang akan like. Sebabnya, diorang nak kita post lebih banyak lagi benda yang negatif ni. Diorang suka tengok hidup kita yang negatif. Lepas tu kat belakang kita, dia kutuk pulak pasal benda-benda negatif ni.

Aku kena check balik entri-entri lama aku, kot-kot ada pulak aku meroyan, huhuhu.

Sebut pasal tekanan perasaan ni, jangan cari pasal dengan orang-orang macam ni. Nanti tak pasal-pasal kereta korang kena simbah dengan cat merah.

Ok la, kesimpulannya aku tak nak lah marah-marah, nanti cepat tua.

Oh, haritu ada teammate yang kata aku nampak macam baru umur 24 atau 25 tahun. Wah, bangga mak, nok.

Tapi bila fikir sudut yang negatifnya, mungkin dia nak cakap macam ni. Ooo, budak ni mesti baru keluar universiti, semua benda pun tak tau. Cis, aku dah berfikiran negatif dah.

Negatif, gi jauh-jauh dari hidup aku. Syuh, syuh.

Jom tengok gambar yang boleh menenangkan perasaan ni. Oh, nanti aku upload lagi gambar burung ni kat next entry.



*Sebenarnya aku dah jauh melalut ni. Niat asal nak cerita pasal Si A dengan Si B. Entri ni kira entri meroyan tak, hahaha.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment