nuffnang ad

Wednesday, November 14, 2012

Ya Allah, Aku HambaMu Yang Lemah

Aku boleh bersabar kalau orang kurang ajar atau cari pasal dengan aku. Tapi kalau dia kurang ajar dengan Mak Abah aku, patut ke aku bersabar?

Tangan aku ni tengah menggigil, dada aku ni sakit sangat sebab tahan marah.

Waktu kecik-kecik dulu, kalau orang cari pasal dengan kita, mak ayah mesti akan backup kita. Sekarang, diorang dah tua, bila ada orang cari pasal dengan diorang, dah jadi tanggungjawab anak untuk backup mak ayah diorang.

Tapi aku betul-betul tersepit sekarang, buat tu tak boleh, buat ni pun tak boleh.

Ya Allah, permudahkan jalan hidupku. Berikan aku kekuatan dan kesabaran dalam menghadapi dugaan hidup. Berikan kebahagiaan untuk kami sekeluarga.

*Satu benda yang aku belajar, jangan bercakap (atau menulis) sewaktu marah. Sebab ia, akan lebih memburukkan keadaan.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment