nuffnang ad

Saturday, November 3, 2012

Kena Paksa Servis Kereta

Impian aku untuk bangun lambat hari ni punah sama sekali bila berlakunya dialog ni beberapa hari yang lepas...

Nuar: Bila Minn nak belajar bawak Innova ni?
Minn: Ala, boleh je bawak. Dia sama lebar je ngan Vios kan, cuma lebih panjang (jawapan haruslah yakin yer kawan-kawan). Kenapa awak tanya?
Nuar: Sebab nak suruh Minn gi hantar servis, Nuar kan nak outstation.
Minn: pffffttt

Makanya dengan penuh bersemangat aku bangun awal hari ni. Tu pun kalau bangun pukul lapan pagi boleh dianggap awallah, hehehe.

Waktu mula-mula nak reverse kereta ni keluar dari gate rumah, ketar gak kaki aku ni. Siap baca Bismillah 10 kali, hahaha. Alhamdulillah selamat sampai kat Toyota.

Dah la aku pergi dengan perut kosong, tak sempat nak sarapan, dengan harapan bolehlah balik cepat. Sekali berduyun orang nak servis kereta harini, huhuhu.

Nasib baik cina yang serve aku ni hensem, sejuk sikit hati aku ni. Aku ni pantang nampak cina hensem, suka je. Sebab tu kahwin dengan Nuar, sebab dia ada muka cina (tapi version gelap, hahaha).



Dia kata pukul 12 baru siap, jadi mari jalan-jalan cari makan dulu. Kedai mamak yang dituju sebab memang jarang makanan mamak ni mengecewakan anak tekak aku.



Order teh o ais, sebab teh o ais memang selalu sedap. Kalau mintak juice, kadang-kadang dapat juice cair, kadang-kadang rasa gula je lebih. Teh o ais jugak yang terbaik.



Maggi goreng pedas. Nasib baik sedap dan cukup pedas.

Sekian saja laporan dari kedai mamak. Sekarang baru pukul 10.45, ada lagi 1 jam dulu nak kena tunggu.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment