nuffnang ad

Tuesday, July 11, 2017

My Beautiful Life - 11th July 2017

Assalamualaikum wbt...

Haih, kehidupan harian makin mencabar bila ada baby kecik ni. Takpe la, hadap je la, sayang punya pasal 😀


Ok kisahnya, Nuar pergi oustation kat Sabah 3 hari. Aku pulak tak perasan beras nak habis. Sebab biasanya aku boleh je pergi beli sendiri, kedai sekangkang kera je dari rumah ni.

Cumanya, aku lupa yang aku ada anak kecik baru, huhuhu. Macam mana nak beli beras sambil dukung Mubin dan pimpin Haris. Jangankan beras yang berat tu, benda yang ringan pun belum tentu aku boleh beli kalau kena angkut budak tembam 2 orang tu huhuhu.

Jadinya Mak korang ni masak la beras yang ada hampir 2 cawan tu, sambil berdoa ia cukup untuk kami 4 beranak. Nasib baik Mubin belum pandai makan nasi lagi, huhuhu.

Hari ni masak la asam pedas ikan pari. Dan rupa-rupanya Amirul suka pulak asam pedas, makan nasi 3 pinggan. Siap hirup-hirup pulak kuah asam pedas tu. Sampai tahap, dia pergi cedok sendiri kuah tu kat kuali. Mak awak ni pandang je perangai awak sambil berdoa, jangan la dia mintak tambah nasi lagi. 

Tapi doa mak nya tak termakbul, dia nak tambah nasi lagi huhuhu.

Nasib baik jugak, Amirul nampak Khalish tak habiskan nasi dia. Jadi dia rembat je nasi Khalish. Makanya ada la nasi untuk mak dia ni makan huhuhu.

Moralnya, lepas ni cepat-cepat topup benda dah nak habis. Mak incik belum mampu lagi nak shopping barang dapur sambil bawak 2 budak tembam tu huhuhu.