nuffnang ad

Friday, November 16, 2012

Saya Adalah Risau

Sebenarnya dari semalam aku dah start risau, tapi aku ignore je perasaan tu sebab aku tak nak Mak dengan Abah risau jugak. Tapi bila aku dekat office ni, perasaan risau tu datang balik :(

Sekarang ni Nuar ada dekat tapak projek dekat Grik untuk buat testing. Selalunya bila dia outstation, dia akan call atau SMS aku setiap hari. Tapi ni dah lebih 50 jam aku tak dapat khabar berita dari dia.

Kali terakhir aku dapat sms dari dia, pukul 9 pagi hari Rabu hari tu. Lepas tu, langsung tak ada berita. SMS yang aku hantar pun tak sampai.

Tambah buat aku risau, malam Selasa haritu dia ada call cakap ada benda meletup dekat site dia. Nyaris je letupan tu nak kena dekat dia sebab dia baru je melintas dekat benda yang meletup tu. Dia cakap dia takut kalau benda tu meletup lagi.

Serius aku tak tahu nak buat apa sekarang ni. Site dia tu memang tak ada line telefon, sebab dalam hutan. Dah la sekarang ni musim hujan, takut ada tanah runtuh, jalan dalam hutan tu pun licin. Selalu je dia cerita, kereta diorang nyaris masuk gaung.

Malam tadi aku tidur pun tak lena. Hampir setiap jam check handphone, dengan harapan ada SMS dari Nuar.

Otak aku ni dah start fikir benda-benda yang buruk. Pagi ni siap dah Google, nak tengok kalau ada tragedi dekat Grik. Nasib baik tak jumpa apa-apa. Orang kata, ni news is good news.

Aku harap sangat dia tak contact aku ni sebab handphone dia tak ada bateri, atau charger hilang. Bukan sebab lain.

Ya Allah, risaunya hati aku ni.

Dia sepatutnya balik harini, aku berdoa sangat dia akan balik harini dengan selamat.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment