nuffnang ad

Monday, November 5, 2012

Cubalah Bertimbang Rasa Sikit

Eeee, rosak mood aku yang ceria pagi ni gara-gara seorang pakcik yang sangat tak bertimbang rasa.

Kalau aku tak pergi office dengan Nuar, aku akan ikut NKVE. Aku keluar guna exit Damansara. Semua orang tahu yang lepas plaza tol Damansara tu, memang jam sangat-sangat sebab jalan tu bersambung dengan Sprint.

Ada nak dekat sepuluh lorong kot lepas plaza tol tu, dan beberapa puluh meter ke depan tu, dari sepuluh lorong, akan jadi dua lorong. Jadi memang sesak lah kan.

Dijadikan cerita ada satu kereta ni kasi signal sebab dari lorong kiri, dia nak masuk ke lorong kanan. Aku pun bagi lah dia masuk, sebab dia dah bagi signal dan kereta dia dah menjulur dah. Kalau aku tak bagi nanti, kereta kitorang boleh bergesel.

Sekali aku dengar orang belakang dah hon-hon aku, siap angkat-angkat tangan maki aku sebab aku bagi orang tu masuk lorong kitorang. Aku sabar lagi time tu. Tapi sabar-sabar pun, sempat jugalah bagi jelingan maut satu. Tak adalah tua sangat orang tu, dalam 40-an kot umur dia. Tapi sebab perangai dia tu, mendapatlah kau gelaran pakcik.

Disebabkan dekat depan tu akan jadi dua lorong, jadinya samada kita kena kasi kereta sebelah ruang, atau kereta sebelah kena kasi kita ruang.

Dijadikan cerita, lagi sekali kereta dari lorong kiri nak masuk ke lorong kanan. Aku kasi lah, tak kan nak jadi sellfish pula kan. Pakcik ni hon aku lagi, siap maki-maki macam tadi. Terus aku toleh ke belakang, maki dia balik. Tengok, tak pasal-pasal je dapat dosa maki orang tua.

Terus pakcik ni membelokkan kereta dia ke kanan. Konon tak nak ikut belakang kereta aku lagi. Tapi orang sebelah kanan tu tak nak kasi dia jalan. Terus dia main hon lagi. Gila punya pakcik.

Mesti sebenarnya pakcik ni dah lambat pergi kerja. Kalau tak nak tersangkut dalam jam, keluarlah rumah pukul 5 pagi, mesti jalan clear je masa tu.

Aku ni memang pemurah tau, kalau ada kereta bagi signal, selalunya aku akan kasi je dia masuk selagi keadaan selamat. Sebab aku pun nak dapat treatment yang sama dari orang lain. Tapi ada ramai sangat pemandu yang sangat tak bertimbang rasa.

Benda ni selalu juga terjadi dekat aku. Aku nak masuk lorong kanan. Bila tengok kereta dari lorong kanan tu macam jauh je kat belakang dan memang selamat untuk aku masuk lorong tu, aku pun kasi signal. Tapi lepas nampak je signal aku, terus kereta belakang tu memecut sebab tak nak kasi aku masuk. Eeee memang kedekut taik hidung masin betul. Mentang-mentanglah aku bawa kereta murah, kau berlagak dengan aku ek (ada kena mengena ke, hahaha).

Sebab ni lah, susah sangat dunia ni nak aman, sebab banyak sangat orang yang tak bertimbang rasa, dalam kepala otak dia tu fikir nak menang je.

Tapi kadang-kadang aku pun sama juga, lebih-lebih lagi kalau orang tu dah buat taik dengan aku. Mendapatlah kau, hahaha. Aku pun manusia biasa, tak lepas dari kesilapan.

Ok, babai.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment