nuffnang ad

Tuesday, October 21, 2014

Familiar Sangat Bau Ni

Assalamualaikum wbt...

Hari sabtu lepas mesin basuh rumah aku ni rosak, terpaksalah panggil orang datang repair. Tapi tak dapat repair lagi, kena order sparepart dulu, huhuhu. Sementara waktu ni, kenalah hantar dobi dulu nampak gayanya. 

Minta-mintalah boleh repair mesin tu, kalau tak melayang lagi duit huhuhu. Lama dah mesin tu berjasa, dari zaman anak dara sampailah dah beranak dua ni. 

Bila dah ambil baju dari dobi tu, semerbaklah rumah aku dengan bau sabun dobi tu. Bau sabun dobi kan memang kuat. Tiba-tiba aku terfikir, macam familiar sangat bau ni. Penat fikir, tapi tak dapat jawapan jugak.

Sampailah tadi Khalish tonyoh-tonyoh badan dia dekat hidung aku. Terus aku terfikir, eh bau ni ada kena mengena dengan Khalish. Lepas tu baru teringat, ni macam bau IJN. Terus rasa sedih, sebab tak suka teringat pengalaman kat sana.

Layanan staff IJN baik je, cuma aku tak suka nak mengingatkan yang Khalish pernah sakit dan pernah buat operation dekat situ. Sigh, minta-minta aku tak kena melalui pengalaman yang sama (atau hampir sama) lagi. Amin...

No comments:

Post a Comment