nuffnang ad

Thursday, October 9, 2014

Tanda Akhir Zaman: Ibu Melahirkan Tuannya

 
Assalamualaikum wbt...



Pagi tadi, waktu on the way pergi office, browse Facebook, sekali ternampak ada kawan yang share gambar ni. Sebelum ni, memang pernah terbaca pasal benda ni. Tapi buat tak tahu je la sebab masa tu tak terkena batang hidung sendiri.

Sekarang ni memang terkena la dekat batang hidung sendiri, sebab dekat 10 bulan jugak Mak Abah aku duduk Shah Alam jaga Khalish.

Asalnya, lepas tahu yang Khalish ada jantung berlubang, memang aku dah plan nak berhenti kerja ataupun ambil unpaid leave setahun untuk jaga dia. Bila aku cakap plan tu dekat Mak aku, dia yang tak setuju. Aku bersyukur sebab Mak aku memang jenis yang sangat memahami. Dia kata janganlah berhenti kerja, sayang dah belajar susah-susah. Cukup ke duit nak bayar 2 biji rumah, 2 biji kereta kalau Nuar seorang je yang berkerja. Dia kata, biar dia je la jaga Khalish untuk sementara waktu.

Dan disebabkan itu, 10 bulan jugak la diorang duduk Shah Alam untuk jaga Khalish. Tapi Amirul tetap jugak aku hantar pergi nursery. Sebab Amirul kan memang dah lasak, takut nanti tak larat pulak diorang nak jaga sekali 2 orang.

Dan aku bersyukur jugak yang Khalish tu adalah budak yang senang dijaga, kecuali untuk 2 bulan terakhir yang Mak aku jaga. Sebab masa tu dia dah mula memanjat segala benda.

Sekarang ni Khalish pun dah sihat. Minggu lepas aku dah start hantar dia pergi nursery. Mak Abah aku pun dah balik kampung dah.

Kalau boleh memang aku pun nak elakkan dari suruh Mak Abah aku jaga cucu dia, sebab aku pun tahu yang diorang tu dah tua, tenaga dah tak kuat macam dulu. Tapi Mak aku yang rela nak jaga. harap-harapnya aku tak tergolong dalam golongan anak derhaka ni, huhuhu.

Harap-harap juga lepas ni tak akan ada apa-apa lagi situasi mendesak yang memaksa Mak Abah aku jaga cucu-cucu dia. Amin....

No comments:

Post a Comment