nuffnang ad

Monday, October 13, 2014

Lantera Anggerik Closet

Assalamualaikum wbt...

Oh, kan dekat entry lepas aku ada cerita pasal nak bawa family aku pergi Disneyland, jadi meh aku cerita details sikit dekat sini. Kalau ada rezeki memang nak bawak diorang ni berjalan makan angin oversea, tapi buat masa sekarang ni keadaan kewangan tak begitu mengizinkan. Hujung tahun lepas kitorang beli sebuah lagi landed house. Jadi memang agak teruklah cash flow buat masa ni.

Oklah, pasal rumah cerita dekat next entry la kalau rajin, huhuhu.

Jadi, untuk merealisasikan impian aku nak bawa diorang ni berjalan, aku kenalah tambah pendapatan sikit. Maka terlahirlah Lantera Anggerik Closet ni.

Buat masa sekarang ni, aku keluarkan basic blouse dulu. Asalnya aku suka sangat pakai blouse-blouse macam ni. Jadi rasa macam nak jual pulak dekat sesiapa yang secitarasa dengan aku. InsyaAllah, aku akan keluarkan shawl dan skirt pulak nanti.

Ok, ini adalah antara koleksi yang ada dekat online butik aku buat masa ni. Kalau nak tengok yang lain, boleh search Facebook dan Instagram Lantera_Anggerik_Closet.






Ada yang bertanya, dekat mana aku dapatkan supply untuk baju aku ni. Untuk pengetahuan semua, baju-baju yang aku jual ni bukannya aku bawa masuk baju siap dari China, Korea, Thailand atau Vietnam. Aku pilih sendiri kain yang aku nak dari kedai, dan aku hantar dekat tukang jahit dekat sini juga.

Nak pilih tukang jahit pun bukan senang yer. Ramai tukang jahit yang mengaku boleh jahit dengan kemas. Tapi bila aku tengok hasil jahitan untuk baju yang dah siap, sangatlah tak memuaskan dan harga pun sangatlah mahal.

Tukang jahit yang aku dapat sekarang adalah memenuhi ciri-ciri yang aku nak.

Sekarang ni pun hasil jualan tak adalah memberansangkan sangat. Nampak gaya lambat lagi aku mampu nak bawak keluarga aku ni berjalan Disneyland, huhuhu. Tapi tak apalah, aku masih belum putus semangat. Cuma mungkin kena lebihkan promosi.

Rezeki tu ada dimana-mana, yang penting harus usaha dan jangan dengki dengan kejayaan orang lain.

No comments:

Post a Comment