nuffnang ad

Tuesday, October 21, 2014

Happy 3rd Birthday Amirul

Assalamualaikum wbt...

Yeay, Amirul dah 3 tahun dah. Cepat je masa berlalu, dah bujang dah anak aku.

Dah banyak benda dah yang dia pandai. Dulu aku takut sangat sebab dia lambat bercakap, tapi sekarang ni dah banyak peningkatan dah. Dah banyak cakap dah. Cuma susah sikit aku nak fahamkan sebab dia ni pelat yang teramat sangat.

Macam minggu lepas, dia main game, tiba-tiba dia cakap, 'Ma Ma, soyer jatuh'. Aku dah terpinga-pinnga dah. Soyer tu apa? Penat aku suruh dia ulang. Rupanya dia nak cakap soldier jatuh. Kan ke jauh perbezaannya tu, huhuhu. Mencabar jugaklah nak fahamkan apa yang dia cakap.

Hmmm, lepas tu ada sedikit degil, dia je yang betul. Ha, ni sebijik perangai mak dia, hahaha. Dia panggil ultraman tu mackman, dan spiderman sebagai kasiman. Penat aku duk betulkan, boleh pulak dia balas macam ni 'bukan Ma, mackman'. Suka hati kau lah Amirul.

Tapi dah memang nampaklah perkembangan dia. Ada sekali tu punyalah aku risau sebab dia susun bas sebaris. Korang tau lah kan apa makna susun mainan sebaris je. Tak pernah aku nampak dia susun mainan sebaris,itulah kali pertama. Bila aku cakap kat Nuar, Nuar kata logiklah sebab kan dekat jalanraya bas jalan sebaris je. Hmmmm logik gak. Nasib baik dia main LEGO semua ok je.


Ha, ni je la birthday cake dia. Hahaha, kecik gilakan, sama besar dengan lilin. Malas nak beli yang besar-besar sebab bukan makan pun. Sampai harini masih ada lagi cake tu dalam fridge, kitorang ni bukanlah penggemar cake yang tegar. Beli cake ni pun sekadar untuk Amirul tiup-tiup lilin. Berkali-kali jugaklah tiup lilin, dah padam, nyalakan balik.




Nuar hadiahkan tablet sebijik, aku hadiahkan kasih sayang je, hahaha. Ramai yang tak setuju bila aku kata kitorang hadiahkan dia tablet. Memanglah banyak kesan buruk tablet ni. Tapi nak buat macam mana, ni zaman teknologi, nak tak nak terpaksa jugak perkenalkan dia kepada teknologi. Yang penting kita kena pantaulah apa yang dia buat dengan tablet tu. Setakat dia tengok nursery rhymes, upin ipin, ABC, Alif Ba Ta ok je kan hikhikhik.

Lagipun tak adalah dia leka je dengan tablet tu. Masih jugak lagi dia main lari-lari, panjat-panjat, bergusti dengan Abah dia. Tak adalah sampai tahap dia tak tidur malam (sekurang-kurangnya setakat harini) sebab mengadap handphone.

Ok lah, happy birthday sayang. Ma sentiasa doakan yang baik-baik je untuk Amirul. Be a good boy okay!

No comments:

Post a Comment