nuffnang ad

Friday, December 5, 2014

Amirul Hadif - 4th December 2014

Assalamualaikum wbt...

Nak cerita pasal si Amirul Hadif sikit. Memang kena cerita ni dengan harapan dia akan baca blog mak dia ni nanti, hikhikhik.

Semalam kitorang pergi konvo adik aku yang kecik sekali dekat Uitm Melaka. Aku ni memang forever lah akan make-up dalam kereta je sebab memang tak sempat nak make-up dekat rumah.

Masa dekat rumah sempatlah sapu krim kat muka. Krim tu aku tak ratakan lagi, memang nampak comot la kan. Sekali Amirul cakap, 'Eeeee kotornya Ma, pergi cuci muka!'. Siap tunjuk tangan ke bilik mandi, dengan harapan Mak kau nak ikut la cakap kau pergi bilik mandi kan.

Habis cerita dekat rumah.

Dalam kereta, sambung make-up lagi. Amirul tengokkan aje apa yang aku buat. Masa aku tengah apply eyeshadow, berlakulah perbualan di bawah:

Amirul: Eeeee, mata....

Mak Amirul: Cantik tak Ma?

Amirul: Tak cantik!

Mak Amirul:..... (pasrah je)

Sampai je kat Uitm Melaka, banyak la pulak kereta nak masuk parking. Jadi memang perlahan je la kereta kitorang. Sekali lalulah 3 orang budak perempuan Uitm ni. Boleh pulak Amirul cakap, 'ooooooo, cantiknya'.

Ish baru je sejam yang lepas kau kata Mak kau ni tak cantik, tiba-tiba cakap perempuan lain pulak yang cantik depan Mak kau ni. Sentap tau! Rasa macam nak gigit je hidung dia tu. Tak padan dengan umur yang baru 3 tahun. Entah mana la dia belajar ni.




Hah, ni la budaknya, yang gara-gara nak layan dia punya perangai yang nak belon tu, Aunty Lia tak sempat nak tengok Uncle naik pentas tau.

No comments:

Post a Comment