nuffnang ad

Tuesday, March 12, 2013

Alhamdulillah, 3 Tahun Dah

Pejam celik, pejam celik dah 3 tahun dah kitorang kahwin. Alhamdulillah, dah ada seorang anak. InsyaAllah nak tambah lagi 2 atau 3 orang, tu pun kalau mampu. Kita hanya mampu merancang, hehehe.

Dalam 3 tahun ni, dah macam-macam rasa yang kitorang rasa. Rasa manis sudah semestinya, jangan lupa ada jugak rasa pahit, masam, payau. Tu semua adat rumah tangga, semua pasangan pun akan rasa macam tu. Aku tak pasti la kalau ada pasangan yang rasa bahagia je sepanjang masa.

Macam kitorang ni, kitorang adalah 2 orang yang betul-betul berbeza. Kalau kaji-kaji balik, kitorang dibesarkan dengan cara didikan yang berbeza, tapi Alhamdulillah dua-dua jadi manusia jugak, hehehe. Jadi bila datang dari dunia yang berbeza, cara berfikir pun berbeza jugak.

Tapi perbezaan ni lah yang 'memaniskan' alam rumah tangga kitorang. Tak best pulak kalau asyik sama pendapat je kan. Adakalanya kenalah berbeza pendapat jugak, barulah otak kita ni boleh berkembang. Contohnya aku suka nak berjalan dekat tempat yang dekat dengan keindahan alam, macam Cameron Highland, pergi pulau. Jadi aku pun akan ajak Nuar, 'Awak, jom gi Cameron Highland, saya kan suka gi tempat yang ada keindahan alam semulajadi ni'.

Tapi mesti Nuar akan tanya balik, 'apesal pulak?' Ni memang benda yang selalu keluar dari mulut dia kalau aku bagi soalan-soalan macam tu. Terpaksa la aku bagi hujah panjang lebar, kenapa aku nak pergi Cameron Highland. Padahal bukannya tak pernah pergi pun, hehehe.

Yang terbaru ni, dia dah tukar jawapan dia bila aku tanya soalan macam tu. Aku salahkan rancangan Maharaja Lawak untuk ni, huhuhu. Jawapan dia 'I don't care what you care'. Kalau aku dapat jawapan macam ni, memang nak kena kejar satu rumah la jawapnya. Bayangkan kita beria-ia menyampaikan usul kita. Dia pulak sampai mengadap internet, bagi jawapan macam tu, ish ish ish.

Bila kitorang duk sibuk 'bergusti', datang pulak si kecik ni membantu. Dia memang tak boleh nampak kalau ada kekerasan berlaku depan mata dia. Mesti dia sibuk je nak jadi pengadil. Orang yang salah di mata si kecik ni mesti dapat satu pukulan dari dia. Ish, kecik-kecik dah pandai nak pukul orang. Akulah orang yang selalu dapat pukulan dia tu. Padahal, bukan aku yang mulakan dulu, hehehe.

Panjang pulak dah aku membebel kat sini, waktu office pulak tu. Ish, tak baik ni.

Doakan kebahagian rumah tangga kami sehingga akhir hayat...

Selain dari keluarga aku, dua orang ni la nyawa aku sekarang ni.

:)




posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. jemput join
    http://cyanxkamo.blogspot.com/2013/03/give-away-ga-birthday-akiff-ke-2-tahun.html

    ReplyDelete