nuffnang ad

Friday, October 19, 2012

Arghhh, Tensionnya

Rutin aku pagi-pagi bila sampai office, aku akan check email dulu. Lepas tu reply email-email yang senang, yang tak payah nak fikir banyak-banyak. Lepas tu baru pergi pantry, bancuh air.

Jadi pagi ni macam biasa, check email dulu. Yang best dengan compliance team ni, email yang aku dapat tak sebanyak waktu dekat intercompany team dulu. Dulu satu hari boleh dapat lebih dari 100 email. Sekarang ni sepuluh pun tak sampai, hehehe.

Ok berbalik kepada cerita aku hari ni. Alkisahnya aku ada minta satu dokumen kat seorang perempuan ni. Dia dah bagi, tapi aku tengok dokumen yang bagi tu macam lain je, macam bukan yang aku nak. Jadi aku pun reply email dia, cakap aku nak dokumen lain. Tapi dia tak reply email aku tu. Lebih dari 2 minggu aku follow up.

Sekali, teng, teng, teng.... Dia punya teammate reply email aku, siap cc semua bos-bos. Dia punya bebel panjang gila, memang buat aku down sangat sebab menampakkan macam aku tak pandai buat kerja je. The best part is, kat penghujung email tu dia tulis, diorang memang tak ada dokumen yang aku nak untuk entity ni. Eeeeeee, geram tau tak. Cuba 2 minggu lepas kau reply email aku tu, cakap untuk entity ni memang lain sikit, tak ada dokumen yang aku nak tu. Kan senang, tak ada lah jari aku ni sakit nak taip email follow up kat kau.

Kadang-kadang aku tak faham dengan perangai sesetengah orang ni. Susah sangat nak taip email yang pendek untuk terangkan sesuatu situasi, tapi sanggup pula taip email panjang-panjang, siap cc semua orang, nak tunjuk macam kita ni tak pandai buat kerja. Mungkin dia tak sedar yang email dia tu boleh merosakkan mood orang, boleh merosakkan prestasi orang, boleh merosakkan imej orang. Ish, ish, ish, berdosa tau tak?

Nasib baik aku ni berfikiran positif (padahal hati tengah bengkak ni), abaikan je la pompuan tu, maybe gangguan hormon. Maklum la, kertu huhuhu.

P/S - hari ni birthday Amirul yang satu tahun. Yeay, Mommy dengan Abah sayang Amirul. Muah!!!


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment