nuffnang ad

Wednesday, August 22, 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Dah raya ke-empat dah hari ni, sekejap je masa berlalu, huhuhu.

Tak ada apa yang menarik pun untuk diceritakan pasal pasal raya ni, macam tahun-tahun yang lepas juga. Yang berbezanya cuma ada Amirul :)



Nuar suka sangat gambar ni sebab muka Amirul nampak nakal. Masa raya pertama ni Amirul tak ceria sangat sebab ada ulser dekat mulut dia.Kesian sangat, nak minum susu pun tak berselera.



Susah betul nak buat Amirul tersenyum, macam-macam gaya kitorang buat semata-mata nak suruh budak kecil ni tersenyum.

Oh, Amirul punya duit raya cecah empat angka! Zaman aku dulu kalau dapat seratus ringgit pun dah bangga, kembang-kembang hidung dah. Budak-budak sekarang senang-senang je dapat seribu ringgit.

Esok nak pergi bank sebab nak buka Akaun Didik untuk dia, nak simpan untuk masa depan dia.

Zaman aku kecil dulu pun Mak aku ada buka Amanah Saham Wawasan untuk kami adik-beradik. Setiap tahun, duit raya yang kitorang dapat kitorang hanya dapat pegang untuk beberapa hari saja. Lepas tu kena bagi kat Mak untuk masuk ASW. Aku akan buat benda yang sama untuk Amirul, cuma yang pasti Amirul punya simpanan jauh lebih tinggi dari zaman aku dulu, huhuhu.

Oh, aku ada buatkan education plan juga untuk Amirul sebab lagi 17 tahun akan datang mesti fee nak masuk universiti mahal gila, jadi kena menyimpan dari sekarang.

*Melalut dah aku, padahal niat asal nak cerita pasal hari raya

Selamat Hari Raya Aidilfitri dari kami sekeluarga

*Ok, jaja gambar Amirul sekeping lagi hehe


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment