nuffnang ad

Thursday, June 21, 2012

Di Persimpangan Dilema

Aku cakap dengan Ketua yang aku nak keluar dari kumpulan dia, untuk masa depan yang lebih cerah, aku nak cuba sesuatu yang baru dan lebih mencabar. Memang dalam kepala aku ni dah tetapkan ke mana arah tujuan aku selepas ni.

Tapi Ketua macam tak setuju sangat dengan keputusan aku. Beberapa hari lepas, Ketua panggil aku. Dia kata Ketua punya Ketua pun tak setuju dengan keputusan aku, huhuhuhu. Mereka nak tawarkan aku sesuatu yang lain. Aduh, kenapalah susah sangat nak keluar ni?

Dah bincang dengan Nuar, dan kami pun sebulat suara bersetuju untuk aku terima tawaran tu. Tapi Nuar minta aku email Ketua mengenai 3 perkara yang aku akan dapat kalau aku terima tawaran tu. Nuar kata benda ni mesti ada perjanjian hitam putih, jangan jadi janji manis saja. Tapi aku rasa macam 'over' la pula kalau sampai nak email-email ni.

Aku sendiri pun agak ragu-ragu untuk terima tawaran ni sebenarnya, sebab kerja ni memerlukan aku untuk bercakap dengan orang serata dunia. Dah lah tahap penguasaan English aku sangat 'bagus', nak faham accent mereka ni lagi. Huhuhu, takut....

Tapi Ketua kata, kalau aku betul-betul nak 'naik', ini adalah platform yang bagus untuk aku sebab dapat belajar banyak benda dan aku dapat polish my communication skills.

Macam mana ni, aku sepatutnya kena bagi keputusan semalam, tapi aku masih ragu-ragu. 'Akal' suruh aku terima tawaran tu, tapi 'hati' yang penakut kata jangan terima.

2 comments:

  1. cayalah kak leh ajar sy speking plak ye : )

    insyallah sy doakan kejayaan akk : )

    ReplyDelete
  2. Diri sendiri pon tunggang-langgang, camne la nak ajar orang, huhuhuhu.

    Tq :)

    ReplyDelete