nuffnang ad

Sunday, June 17, 2012

Jom Makan!

Semalam Nuar cakap aku dah lama tak masak. Alamak, bila suami dah bersuara, tindakan segera harus diambil hehehehe.Last aku masak hari Selasa haritu, tu pun setakat telur masak kicap.

Pagi ni jalan-jalan cari makan kat Pasar Tani Stadium Shah Alam. Sekali jumpa pula orang jual udang galah, murah pula tu. 2 pinggan RM15 je. Haruslah beli walaupun udangnya taklah berapa besar. Satu pinggan ada dalam 8 ke 9 ekor udang galah. Bolehlah kan. Terus datang idea nak masak Udang Galah masak Lemak Cili Api.

Sambal kegemaran aku haruslah ada. Kalau ada masak lemak cili api, lawan dia mestilah Sambal Gesek. Tapi harini aku buat Sambal-Gesek-Tipu sebab aku guna ikan bilis goreng. Sepatutnya guna ikan bilis mentah je, tapi harini nak ubah selera sikit hahahaha.

Buka peti ais, selongkar-selongkar cari cili api, terjumpa terung pula. Alamak, lupalah pula ada terung dalam peti ais. Haruslah masak sebelum busuk. Paling senang dan ringkas, Terung Goreng Cili Api.

Ni pula permintaan Nuar. Dia nak ayam goreng, layankan aje.

Harini nak masak pun tenang je, sebab Amirul leka main dengan abah dia. Lepas tu berendam pula dengan abah dia dalam bilik mandi. Bagus, aman hidup Mommy harini hehehehehe.

No comments:

Post a Comment