nuffnang ad

Wednesday, January 13, 2016

Separuh Jiwaku

Assalamualaikum wbt...


Nuar tengah pergi outstation seminggu. Kali ni tak boleh ikut sebab kena hantar Baby Haris pergi nursery. Minggu depan aku dah nak masuk office, so kena hantar Haris pergi nursery seminggu awal. Kira macam trial la.


Bila duduk rumah sorang-sorang, rasa kosong sangat hidup aku ni. Macam lagu Kris Dayanti 'Separuh Jiwaku Pergi' huhuhu.


Haritu eksyen sangat, cakap 'oooo bila baby dah pergi nursery nanti, aku nak pergi shopping la, nak pergi salon la'. Tapi bila sampai masanya, takde mood nak buat semua tu. Rasa pelik sangat bila hidup aku tenang sangat. Rasa cam lemah je badan ni, nak kemas rumah rasa malas, nak baring tengok tv takde mood, semua benda rasa serba tak kena.


Hari Isnin aritu pergi la jugak Sunway Pyramid sebab nak beli baju dengan botol susu si kecik tu. Yang peliknya, lepas beli terus aku balik rumah. Malas nak ronda-ronda dalam mall tu. Ish pelik sangat perangai aku ni.


Bila budak-budak ni ada kat rumah, rasa macam bisingnya, bersepahnya mainan. Tapi bila diorang tak ada, rasa sunyi gila.


Bila Nuar ada kat rumah, rasa geram je kat dia sebab suka sangat dia rembat towel aku. Tapi bila dia tak ada, rasa sunyi. Memang sah, aku lah orang yang bermasalah sebenarnya hahaha.


Ada je kawan aku yang jadi weekend-husband-and-wife. Wah hebat ok! Aku memang confirm tak mampu. Wajib ok husband berada di sisi hahaha.


Amirul pun dah pandai drama tau. Dia cakap kat Nuar, janganlah pergi kerja, nanti dia tak ada Abah. Sedih je Nuar dengar Amirul cakap macam tu. Agak-agaknya kalau aku cakap macam tu kat Nuar dia nak layan tak?


Lagi rasa sunyi sebab phone Nuar tengah rosak. Kalau tak boleh la jugak whatsapp ke, call ke. Ni boleh chat  kat Facebook messenger je.


Selalunya Mak dengan Abah akan teman aku bila Nuar outstation, tapi kali ni diorang tak boleh datang. Kalau diorang ada takde la rasa sunyi sangat. Ni ada adik lelaki aku je, bukan boleh buat kawan borak pun, huhuhu. Kitorang selalu borak pasal saham je.


Ni nak buat apa pun tak tau, cuba berharap hari Jumaat akan cepat tiba sebab Nuar balik hari Jumaat.


Cepat la hari Jumaat!!

No comments:

Post a Comment