nuffnang ad

Friday, January 8, 2016

Lain Yang Dicari, Lain Yang Jumpa

Assalamualaikum wbt...

3 ke 4 hari ni sedikit sibuk mencari passport kami sekeluarga yang hilang entah ke mana. Dah habis geledah rumah ni, tapi tak jumpa jugak lgi.

Cuma yang bagusnya, sambil cari barang, sambil kemas-kemas, buang-buang habuk sikit. Banyak jugak la barang yang masuk ke tong sampah. Baru sedar, banyak rupanya 'sampah' yang aku simpan dalam rumah ni hahaha.

Bila dah selongkar-selongkar ni, banyaklah harta karun yang aku jumpa. Salah satunya goldbar 20 gram. Gila rasa macam orang kaya pulak, emas main sepah-sepah je, padahal non hado la.

Yang paling best sebab jumpa jam aku ni...


Jam biasa je, tapi besar maknanya untuk aku. Abah yang hadiahkan masa 1st semester kat UITM. Tak mahal dari segi duitnya, tapi tinggi sentimental value nya.

Kalau nak ikutkan, jam adalah salah satu accessories wajib aku. Bila jam ni hilang, memang tak terfikir pun nak beli jam baru, nak cari jugak jam ni. Dah 3 tahun kot jam ni hilang. Nasib baik, ada jodoh lagi kita rupanya.

Ok, nak sambung geledah rumah lagi, minta-minta jumpa lagi banyak harta karun :)

No comments:

Post a Comment