nuffnang ad

Friday, January 22, 2016

Beza Tahap Ketakutan Amirul & Khalish

Assalamualaikum wbt...

Meh update sikit cerita pasal anak teruna 2 orang ni. Tak sure antara 2 orang ni siapa yang lebih penakut. Sebab dua-dua takut dengan benda yang berlainan.  

Kucing
Amirul takut betul dengan kucing. Kalau pergi melawat Mak Nuar, memang Amirul akan duduk je atas sofa sambil jerit-jerit kalau kucing cuba dekat. Sebijik perangai Mak dia.

Khalish pulak terlebih berani dengan kucing. Habis kucing semua takut dengan dia. Khalish ni sampai tahap boleh tunggang kucing ni. Kalau makan kat kedai, lepas tu ada kucing datang, mesti Khalish duk meow meow sampai kena marah dengan Amirul.

Kuda
Walaupun takut dengan kucing tapi Amirul berani dengan kuda. Dia sendiri yang bersuara nak tunggang kuda. Ok layankan je. Balik kampung boleh tunggang kuda sebab murah sikit.

Khalish pulak takut dengan kuda. Sebelum sampai kat tempat kuda, beria-ia kata nak naik kuda. Bila dah sampai, dah bayar, boleh pulak dia tak nak naik. Haih la...


Guruh & Petir
Ha, ni benda yang terjadi hari ni. Punyalah kuat guruh dengan petir sampai main switch pun jatuh, jadi gelaplah satu rumah. Amirul yang tengah tidur terus bangun berlari ke dapur sambil jerit-jerit, nangis-nangis panggil Abah. 

Khalish pulak dengan muka selamba, ambik bantal, sambung tidur kat riba aku tanpa apa-apa perasaan. 

Kelakar pun ada tengok perangai dua orang budak ni. Apa pun Mommy harap korang akan membesar jadi orang yang berani dan yakin. Tapi berani yang berpada-padalah yer. Jangan berani dengan benda yang mengarut pulak.

No comments:

Post a Comment