nuffnang ad

Friday, May 30, 2014

6 Minggu Yang Memeritkan - Bahagian 8

Assalamualaikum wbt...

Aku adalah homesick! Rasa rindu sangat kat Mirul, rindu bantal, rindu suasana rumah. Pendek kata rindu segalanya pasal rumah huhuhu.

Khalish tak boleh discharge lagi sebab masih ada junctional rhythm,huhuhu. Secara semulajadi, junctional rhythm ni akan elok dalam masa 2 minggu. Doktor kata masih terlalu awal untuk tahu yang dia akan sembuh secara semulajadi atau tak.

Aku sangatlah mengharap yang dia akan baik secara semulajadi. Dah tak sanggup nak tengok dia sakit buat operation lagi.

Lepas operation tu, muka dia sedih je. Sakit kan. Setiap kali nampak muka kitorang je, mesti dia akan merengek. Hari ke 4, lepas operate baru aku nampak dia tersenyum. Aku rasa itulah senyuman paling manis dalam dunia, huhuhu.

Khalish paling fobia kalau kena sedut kahak. Setiap kali sedut kahak, mesti nangis bersungguh-sungguh. Sampai tahap, orang melawat dia pun dia akan menangis sebab ingat orang tu nak sedut kahak.

Nak makan ubat pun dia fobia gak. Baru nampak syringe je, dia menangis terus dah. Tutup mulut sekuat-kuat hati, tangan siap menepis-nepis lagi. Dah la banyak kali nak kena makan ubat. Aku tengok nurse hantar ubat pun aku jadi tension, ni kan pulak dia yang kena makan ubat. Kesian anak aku.

Sekarang dia asyik nak mengiring je, siap ada percubaan nak meniarap. Doktor kata biarkan aje sebab dia akan berhenti kalau dia rasa sakit. Tapi aku tetap risau, huhuhu.

Tu je la nak update, nak bagitau yang aku tengah homesick ni. Tengok gambar Mirul pun boleh buat aku menangis, huhuhu.

No comments:

Post a Comment