nuffnang ad

Friday, May 23, 2014

6 Minggu Yang Memeritkan - Bahagian 2

Assalamualaikum wbt...

Wah update satu lagi entri hari ni, sementara ada mood nak berbelog ni, baik layankan aje hikhikhik.

Alkisahnya, kami ni dapat bilik yang kena kongsi dengan 3 pesakit. Sekali katil sebelah aku ni adalah CB yang bahasa melayu hancur, english pun ke laut.

Tiba-tiba je aku rasa bersyukur dengan tahap english aku yang ala-ala je ni. Sekurang-kurangnya aku paham apa yang orang cakap, dan orang pun paham apa yang aku cakap.

Ok la, aku bukannya nak bercakap pasal tahap bahasa dia, tapi aku nak cakap pasal adab berkongsi. Diorang ni memang tak tahu adab betul la, bercakap punyalah kuat. Anak dia duk menjerit- jerit, membebel-bebel. Tak berhenti-henti ok. Khalish nak tidur pun tak senang, asyik terkejut je. 

Serius aku rasa macam nak menjerit suruh diorang diam.

Emak CB ni pulak boleh sesuka hati terus tutup lampu, tak inform apa-apa pun kat kitorang. Eh hello, kita ni berkongsi bilik. Ni bukannya rumah kau yang kau boleh buka tutup lampu sesuka hati. Dekat rumah aku pun, sebelum aku tutup lampu aku akan kira 123 supaya Amirul dan abahnya bersedia.

Ni dah pukul 12 lebih, anak CB ni belum tidur lagi, tapi mak dia dah berdengkur kuat dah huhuhu.

Hai, sabar je la sebab tak ada single room yang kosong.

Aku ni penat tau, malam semalam tidur pukul 3 pagi yer, sebelum pukul 7 dah bangun, huhuhu...

No comments:

Post a Comment