nuffnang ad

Saturday, May 24, 2014

6 Minggu Yang Memeritkan - Bahagian 5

Assalamualaikum wbt...

Pagi tadi start pukul 2 Khalish dah kena puasa. Tepat pukul 4 pagi, dia bangun nak menyusu lagi. Huhuhu, dah tak boleh menyusu la sayang. Aku try kasi air kosong, dia minum beberapa titik je sebab dia tak suka minum air kosong. Pada Khalish, susu mak dia jugak yang sedap. Susu formula pun dia tak nak.

Jadi melalak-lalak la dia kelaparan. Aku ingat lagi pesanan nurse tu, dia kata jangan mudah kesian kalau anak melalak lapar. Biarlah dia berlapar daripada ada komplikasi waktu surgery. Sorry sayang, Ma kesian sangat dekat adik, tapi Ma terpaksa. 

Lebih kurang pukul 5.45 dia dah tertidur kelaparan. Yang kesiannya, pukul 6 dah nak kena mandikan dia. Pukul 6.30 dah nak kena hantar masuk OT.

Aku boleh hantar Khalish sampai dalam OT. Sampai-sampai je dah ramai yang menunggu dalam tu. Sepanjang beberapa minit dalam tu, air mata aku memang tak berhenti mengalir. Dah tak ada perasaan malu dah dengan orang sekeliling.

Waktu nak letak Khalish dekat katil, dia dah tidur dah. Diorang suruh aku cium. Aku cium tak berhenti-henti sampai orang tu suruh aku keluar dari situ. Serius sedih. 

Hanya doa yang mampu Ma iringkan sepanjang surgery adik ni. Adik, stay strong. Ma nak jumpa adik yang sihat. Adik janji dengan Ma ok.

No comments:

Post a Comment