nuffnang ad

Sunday, February 5, 2012

Kecewa Lagi - Versi Pesta Buku 2012

On the way balik dari majlis kahwin aku nampak papan tanda besar dekat tepi Federal Highway. Jadi aku pun baca kuat-kuat dengan harapan Si Pemandu Kereta akan dengar apa yang aku baca, hahaha.

Penumpang : Pesta Buku 2012 dari 1 Febuari sehingga 6 Febuari.
Pemandu : Oh, dah lepas dah tu.
Penumpang : Eh, belum la, hari ni baru berapa haribulan.
Pemandu : Dah lepas la. (Sambil gelak-gelak jahat sebab dia tahu aku tak ingat tarikh).
Penumpang : Belum lagi la!!! (Sambil tangan mencapai kad jemputan kahwin untuk melihat tarikh hari ni).

Aku cuba ubah strategi...

Penumpang : Awak tak pernah pergi Pesta Buku lagikan?
Pemandu : Tak.
Penumpang : Awak patut tengok suasana tu Pesta Buku, best...
Pemandu: Tak best la. Minn nak buat apa buku banyak-banyak?

Huh, tak berjaya juga nak ajak dia pergi Pesta Buku. Oklah, aku mengalah sebab aku sendiri pun dah tak ada banyak masa untuk membaca. Asyik baca blog orang sampai tak sempat nak baca buku lagi :)

Ok, tukar strategi lain pula...

Penumpang : Aah la, Minn tak ada masa la nak baca buku sekarang, tak sempat. Tapi Minn nak beli buku untuk Mirul.
Pemandu : Mirul kecik lagi. Lagipun kan Minn kata nak beli kat AmpCorp Mall, tak payah pergi Pesta Buku.
Penumpang : Ala, tak sabar nak beli buku untuk Mirul ni.


A for Apple

B for Ball

C for Cat

D for Donkey

E for Elephant

F for Frog

G for Gajah????


Nasib baik Si Pemandu tak dengar aku cakap 'G for Gajah', kalau tak mesti jadi bahan lawak seumur hidup. Aku memang menghadapi masalah memori dan masalah untuk berfikir secara sponton. Sigh.


Ayat merajuk : Mirul, cepatlah besar. Nanti kita pergi Pesta Buku dua orang naik LRT eh. Mommy jaga Mirul, Mirul jaga Mommy.


Si Pemandu gelak tahap tak ingat dunia sebab dia tahu aku tak boleh nak drive sendiri pergi PWTC.


Kesimpulan - Bye-bye Pesta Buku 2012.

No comments:

Post a Comment