nuffnang ad

Friday, January 27, 2012

Live Locally, Work Globally

Semalam ikut bos kecik pergi mesyuarat aka perbincangan. Tak ramai pun, 7 orang saja tapi ada 6 nationalities dalam mesyuarat tu.

Aku bertungkus lumus adjust telinga aku supaya boleh faham apa yang sedang dibincangkan sebab bila-bila masa saja mereka ni boleh tanya soalan pada aku. Pandang ke kanan, aku dengar seorang mamat dari Tunisia bercakap. Pandang kiri pula, terdengar teammate dari Filipina pula bercakap. Tiba-tiba mamat dari India pula menyampuk. Ada lagi 2 orang mamat Negro, yang tu aku tak pasti dari negara mana.

Sejak balik dari maternity leave ni, aku tengok banyak sangat orang-orang dari negara luar yang dah datang ke office aku, dah bermacam-macam warna ada.

Ya, dah masalah terbesar aku adalah untuk memahami longhat mereka.

No comments:

Post a Comment