nuffnang ad

Friday, August 2, 2013

Tekanan Darah Rendah Menyerang Lagi

Wuahaaa, terpaksa ponteng puasa untuk kali ke dua tahun ni, huhuhu. Terpaksa ponteng sebab tak larat sangat, rasa macam nak pitam.

Sejak malam semalam dah rasa lain macam badan ni, rasa penat yang melampau-lampau. Tapi pagi tadi rasa macam ok je, jadi pergilah office macam biasa. Bila dah pukul 10 macam tu, dah mula rasa macam nak pitam, pandangan mata pulak macam kabur. Terus cakap dengan boss, nak pergi klinik.

Doktor ambil bacaan tekanan darah, 3 kali jugak dia ambil sambil geleng-geleng kepala. Terus aku cakap yang tekanan darah aku memang rendah pun selama ni. Tapi doktor tu kata rendah sangat ni. Terus dia tanya kalau aku puasa.

Dia dah buat muka bersalah jugak nak cakap, sambil tunduk kepala dia, dia cakap, kalau tak larat, tak payahlah puasa, tengok kepada keadaan diri, huhuhu.

Selalu tu ok je aku puasa, cuma tak boleh buat kerja berat sangat. Hmmm, sayang jugak nak ponteng puasa ni, ada lebih kurang 5 hari lagi sebelum raya. Tak kan tiap-tiap hari nak ponteng, huhuhu. Sebab bukan tiap-tiap hari pun tak larat. Kesimpulannya, aku akan puasa jugak, kalau tak larat baru ponteng, hehehe.

Susah jugak kalau ponteng banyak hari ni, susah nak ganti nanti. Lepas ni nak susukan baby lagi, mesti lagi tak larat nak puasa.

Jadi harini aku adalah MC sambil baring-baring baca blog dekat rumah. On the way balik tadi, singgah la satu restoren makanan segera ni. Pergi drive-thru. Kalau nak ikutkan, memang la segan. Tapi kat mana lagi nak beli makanan, nak masak memanglah tak larat.

Budak yang hulurkan makanan tu tak pandang muka aku pun, ucap terima kasih pun tak. Haruslah kan, mesti dia menyampah nak tengok muka orang yang tak berpuasa, hehehe. Sorry dik, keadaan memaksa.

No comments:

Post a Comment