nuffnang ad

Sunday, September 23, 2012

Kenapa Mesti Gunakan Budak-Budak?

Sejak aku duduk rumah Shah Alam ni selalu jugalah ada orang minta derma untuk tahfiz la, untuk rumah anak yatim la, untuk buat masjid la.

Tapi yang aku tak faham, kenapa selalunya budak-budak yang jadi mangsa? Budak kecik pula tu. Bila dah jadi emak-emak ni, memang aku senang sangat nak tersentuh tengok nasib budak-budak kecik ni.

Tadi ada seorang budak datang rumah aku, minta derma untuk sekolah tahfiz. Sebelum balik dia tanya, dekat mana kedai runcit yang terdekat, dia nak beli air. Aku rasa kesian sangat, dah la cuaca agak panas juga tadi. Nasib baik dalam fridge ada air 100 plus sejuk yang aku belikan untuk Nuar. Sorry awak, nanti beli lain, hehehe.

Tapi sumpah sedih tengok budak tadi tu.

:(

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment