nuffnang ad

Thursday, February 11, 2010

Peluang Keemasan....

Biasanya, aku balik keje ngan Encik Tunang... Tapi semalam Encik Tunang, ada hal so aku kena balik sendiri... Ini adalah peluang keemasan yag tidak bole di lepaskan. Bukan selalo dapat melencong dan melancong sesudah waktu keje...

Pikir punye pikir, akhirnye aku membuat keputusan utk ke Sogo dan Jalan Masjid India... Takde beli apa2 pun, just beli food container kat Sogo ngan tudung kat tepi jalan tu (penjaja haram, tapi die jual murah). Asalnya nak beli tudung purple je sehelai, last2 beli 4 helai hasil dari pujukan makcik penjaja tu.. Cis... Takpe la, aku mmg kene ada banyak tudung, biar bayak sket pilihan... Kalo tak, tiap2 pagi mesti emo kalo baju tak match ngan tudung...

1 benda yang menyebabkan aku tak sume Jalan Masjid India, banyak sangat penggemis... Majority melayu pulak tu... Aku tak rasa perbuatan mereka ni hina kalau memang itu lah satu2 nye punca pendapatan diorang. Dengan erti kata lain, mereka mmg tak mampu nak buat kerja lain utk cari rezeki. Just aku rasa kesian dengan nasib diorang tu yang duduk dekat negara yang membangun...

Aku bersyukur yang mak ngan abah aku dapat hidup selesa. Lepas abah pencen, abah tak perlu lagi nak buat kerja lain semata2 sebab nak tambah pendapatan keluarga (walaupun adik lelaki aku masih study lagi). Diorang boleh rehat2 je kat umah sbb ada duit pencen and saving yang mencukupi.

Moral of the story - menabung la dari muda yer...

No comments:

Post a Comment