nuffnang ad

Tuesday, February 2, 2010

Aku Yang Cuai Dan Lalai

Hari sabtu aritu balik la Pilah ngan Encik Tunang, plan nye nak buat HIV test and register nak kawin kat pejabat agama hari isnin tu....

Seminggu sebelum tu, aku sibuk ingat kan Encik Tunang pasal sume benda yang die patut bawak balik kampung, so senang la ari isnin tu kalo sume benda pun dah lengkap.... Encik Tunang siap amik cuti hari Jumaat tu sbb nak settle kan sume benda....

So hari Sabtu tu, kami pun bertolak balik ke Pilah dengan gumbiranya.... Sampai je kat Pilah, kitorang decide untuk makan mee hailam yang dekat pasar tu (sedap weh).... Sebelum makan tu, Encik Tunang pun sibuk2 la nak kasi gambar n IC photocopy kat aku....

Sekali aku terpandang Encik Tunang punye checklist, baru aku perasan.....

'Awak, Min tertinggal sijil kursus kawin kat Kelana Jaya!!!! Camne ni????'

Aku dah pikir berbagai2 solutions utk masalah aku ni... contohnye 'aku nak balik KJ naik bus je esoknye tu utk amik sijil tu' ataupun 'Biar Tunang register dulu, aku register kemudian je'.

Tapi Encik Tunang tak setuju... Die kate malam ni kite balik KJ lepas die main futsal kat Seremban, sbb die nak settle kan sume benda ari Isnin tu jugak....

Malamnye terpaksa la aku temankan Encik Tunang bermain futsal bersama kawan2 sekolahnye... Sampai kol 1 lebih gak.... Nasib baik ada Anis and Donna, takde la bosan sangat...

Sampai je kat umah, benda pertama yang aku cari ialah Sijil Kursus Kawin aku.... Time tu baru aku tersedar yang Surat Akuan Bujang pun tertinggal gak kat KJ.... Nasib baik nampak, kalo tak mmg sah mencari nahas :)

Esoknye, Encik Tunang agak mengantuk utk drive semula ke Pilah... Disebabkan rasa bersalah, terpaksalah aku meng'offer'kan diri utk drive...Kalo tak, jangan harap la aku nak drive... Aku lagi rela teman kan die tidur dulu dari nak drive sendiri... Tak biasa nak drive kereta die, kalo kereta sendiri, aku tak kisah (drama je lebih ni, padahal drive dari RNR Seremban ke Pilah je hikhikhik)

p/s- betul kata Donna, kalo Nuar yang tertinggal sijil kursus kawin die, mesti aku dah bebel panjang2 dah... Thanks awak sbb tak bebel kat Min

No comments:

Post a Comment