nuffnang ad

Tuesday, February 9, 2010

Emo Lagi!!!!

Hari ni emo lagi kat opis...

Bos kene pegi meeting and present progress report pasal software yang kitorang tengah customize ni, so dia bagi general instruction apa yang aku and partner aku kena buat...

So aku pun buat la details discussion pasal apa yang kita patut lakukan seterusnya... Tapi aku memang tak paham apa yang si partner aku ni cakap and apa yang dia nak... Aku tak sure either english aku yang tak betul atau english dia yang tak betul... Selama ni time aku keje ngan omputih2 ni sume, tak penah plak timbul masalah diorang tak paham english aku or aku tak paham english diorang. Conclusion yang bole aku buat kat sini, mmg english aku bagus lagi dari partner aku tu...

Partner aku ni macam kedekut ilmu sket... Kitorang kene buat adjustment journal, tapi dia mmg tak penah ajar aku dan tak penah bagi aku peluang langsung utk buat adjustment journal tu... Adakah dia takut kalau aku lagi maju dari dia? Atau adakah dia merasakan bahawa aku masih kurang pengalaman utk buat kerja2 yang rumit? Jadi, aku hanya diberikan kerja2 mudah seperti key-in financial statement's figure kat dalam Ecxel spreadsheet. Aku sangat pasti bahawa anak sedara aku yang baru masuk tingkatan 4 pun mampu buat kerja tu...

Aku memang ditugaskan utk customise report dari software baru ni... Tibe2 dia pun nak customise jugak. Aku tak sure apa yang dia buat, tapi bila aku generate report tu semula, profit figure dah berubah, financial statement tak balance, blablabla... Tapi dia boleh tuduh aku pulak...

'Min, why the figure change ha? Yesterday different figure. You amend something ha?' (Ni mmg ayat die yer).

Aku nak dekat seminggu dah tak edit format report tu, macam mana figure semalam tak sama dengan figure hari ni? Bukan ke semalam kau ada edit something... Kalo ada benda yang salah aje, aku yang dipersalahkan, mentang2 la aku baru. So semua kesalahan tu aku yang buat.

Aku dah edit report tu elok2, tolang la jangan ubah apa2 kalo ko tak tau macam mana cara nak ubah... Dan tolong la jangan salahkan aku atas semua kesalahan. Dan tolong la jangan cakap bahasa yang aku tak paham (mesti korang tengah mengumpat aku menggunakan bahasa yang aku tak paham kan).

Aku sedar yang sekarang ni kualiti kerja aku mmg tak sebaik time kat MYOB dulu... Si partner aku tu suke suruh aku buat kerja yang bukan2, yang kadang2 aku rasa adalah kerja bodoh. Bila aku suarakan pendapat aku, mesti dia tak nak terima langsung sbb dia rasa pendapat die aje yang betul... Dia mmg tak bagi peluang langsung utk aku bercakap. Ada bayak kejadian di mana aku dan dia bercakap pada masa yang sama. So, dia mmg tak dengar langsung la pendapat aku tu. Kena la aku buat je apa yang dia suruh tu (walaupun aku tau benda tu useless).

Serious, aku rasa macam nak kasi je resignation letter ni!!!


p/s - Yea, harini Encik Tunang balik dari outstation :)

No comments:

Post a Comment