nuffnang ad

Friday, December 12, 2014

Amirul Hadif & Khalish Aid - 11th December 2014

Assalamualaikum wbt...

Harini nak cerita pasal anak-anak bujang aku lagi, hihihi. Dah jadi mak-mak ni, memang cerita pasal anak je la kan.

Mula-mula cerita pasal Amirul dulu. Awal-awal memang dah cakap dengan dia yang kitorang nak pergi tengok bonsai. Tak lama lepas tu ketiga-tiga orang bujang ni pun tertidur. Lepas semua dah bangun, cakap dengan Amirul:

Ma: Amirul, jom gi jalan.

Amirul: Bukan jalan Ma, nak tengok pokok...

Ma: (Gelak sekuat hati).

Moral dari kes ni, yang pertama, janganlah nak berjanji palsu dengan Amirul ni. Dia memang ingat apa yang kita cakap dan memang dia tuntut. Moral yang kedua, pergi tengok bonsai tu tak dikira sebagai jalan-jalan yer. Abah, please take note!

Ok, yang ni kes lain pulak. Dekat dalam kereta memang Khalish akan duduk dalam car seat, senang mak dia nak baca blog sesuka hati dalam kereta, hikhikhik. Jadi, semalam macam biasa Khalish duduk dalam car seat. Amirul Si Manja tu pulak main handphone Abah dia sambil berpangku dengan aku.

Rasa macam dah lenguh pangku Amirul, aku suruhla duduk sendiri. Dia pun duduk sebelah aku sambil bersandar dekat badan aku. Ish, manja betul.

Tengok pulak Khalish kat sebelah. Rasa kesian pulak tengok dia duduk sorang-sorang layan perasaan. So, aku keluarkan dia dari car seat. Mak-mak lain yang baca ni jangan marah yer. Iyer memang tak selamat kalau pangku si Khalish ni, tapi rasa kesian pulak tengok dia duduk car seat lama-lama.

Aku angkat je Khalish kat pangkuan aku, terus Amirul marah. 'Ma, nak duduk dengan Ma'.

Bergaduh la dua orang ni, memang ada adegan Amirul tolak-tolak Khalish. Khalish pulak tarik rambut dengan hidung Amirul.

Amirul pun bising-bising cakap, 'Khalish duduk sana', sambil tunjuk car seat.

Di sebabkan tahap kesabaran aku agak tinggi semalam, aku cakap baik-baik dengan Amirul. 'Amirul, Amirul kena share Ma dengan Khalish. Khalish pun nak duduk dengan Ma jugak...bla...bla...'

Dengan harapan Amirul faham bebelan aku tu, aku pun tanya dia, 'Ma ni siapa punya?'. Confident jer dia jawap, 'Amirul punya'.

Serius memang tak tahan nak gelak. Abah yang tak puas hati pulak jawab macam ni, 'Eh Ma tu Abah punya la'.

Elok la tu, bergaduh la anak beranak. Kalau macam ni lah keadaannya, belum boleh beranak yang ketiga lagi ni.

No comments:

Post a Comment