nuffnang ad

Friday, November 8, 2013

Waktu Dalam Pantang, Tak Boleh Membaca?

Assalamualaikum wbt...

Wah, tiba-tiba pagi Jumaat ni rajin pulak nak update blog kan, hikhikhik.

Susah la nak update blog sekarang ni. Dekat office susah nak update sebab sekarang ni aku dah dapat boss baru, so tak tau lagi macam mana 'cara' dia. Takut dia tak 'suka' pulak orang yang asyik mengadap internet ni, huhuhu.

Dekat rumah lagi la tak sempat nak update blog, sebab laptop dekat rumah tu kepunyaan Amirul. Pantang orang lain usik, memang kena jerit dengan dia. Budak kecik tu memang kedekut. Macam mana la nak jadi abang ni, huhuhu. Nuar kata perangai kedekut tu datang dari aku. Haruslah kan.... Dalam hidup ni, untuk sesetengah perkara memang kita kena jadi kedekut. Contohnya, kita bersusah-payahla nak dapat sesuatu barang tu. Orang lain pulak senang-senang nak gunakan, lepas tu tak jaga dengan baik.

Ok, ok, tak payah nak menyimpang dari tajuk.... Maklumla dah lama tak update blog, rindu jugak nak membebel dekat sini, hehehe.

InsyaAllah, dalam masa lebih kurang 2 minggu, anak kedua kami akan lahir. Tak sabar sangat nak tunggu :)

Maksudnya lebih kurang dua minggu jugak, aku nak masuk musim berpantang, huhuhu. Wah, tak sanggup... Tapi nasib baik jugak Mak aku jenis yang tak strict sangat dengan pantang-pantang ni. Yang penting pada dia, jangan minum ais dengan air sejuk, mesti pakai stokin selalu, mesti pakai bengkung. Bab-bab makan ni, Mak aku memang jenis yang tak berkira sangat, selagi aku makan makanan yang berkhasiat.

Dia kata, makan je banyak-banyak sebab aku memerlukan tenaga untuk berjaga malam, kena tambahkan tenaga. Lagipun kalau tak cukup tenaga, nanti tak cukup susu pulak. Aku memang akan ikut cara Mak berpantang la, hehehe.

Baru-baru ni ada seorang kawan cakap, waktu berpantang tak elok membaca. Dia kata boleh merosakkan urat-urat mata. Wah, aku tak boleh kalau tak membaca ni, huhuhu. Hari-hari mesti mau membaca, paling kurang pun baca blog orang, hahaha. Baca bahan ilmiah tu memang sedikit malas la, hehehe.

Tapi betul ke masa pantang tak boleh membaca? Ni kali pertama aku dengar pasal benda ni, huhuhu.

Tapi aku kan degil, nak baca jugak. Lagipun aku memang dah rabun dah. Cuma malas nak pakai cermin mata ni, simpan je dalam bag, pakai bila perlu je. Live in denial la katakan, hehehe....

Ok la, bye...

No comments:

Post a Comment