nuffnang ad

Monday, November 11, 2013

Kali Pertama dan Terakhir Aku Pergi Klinik Kau!!!

Assalamualaikum wbt...

Eeeee, sakit betul la hati aku ni. Hari ni memang aku tak larat nak pergi kerja, so pergi la satu klinik ni. Yer, memang aku pergi klinik tu sebab nak mintak MC pun, kata tak larat, harus la nak MC.

Ni kali pertama aku pergi klinik ni walaupun ni klinik yang paling dekat dengan rumah aku. Selalu aku pergi klinik dekat deretan belakang sana tu. Tapi kali ni nak try la klinik ni, sebab nak guna insurance card baru aku ni. Aku tak pernah guna lagi, saja la nak guna benefit yang company bagi.

Lagipun klinik ni selang 2 kedai je dengan kedai mamak, senang aku nak tapau makanan sekejap lagi.

Masuk-masuk je, doktor tu terus tanya, apa masalah. Aku cakap je la aku tak larat, rasa pening. Belum sempat nak sambung apa-apa, terus dia 'tembak' aku.

'Tak kan la at this stage, you still rasa pening-pening. Kalau malas nak pergi kerja, rasa macam nak rehat dekat rumah, berterus-terang je dengan boss. Cakap you tak larat, ambil je unpaid leave. Tak payah datang sini create cerita kata tak sihat. You sebenarnya nak cuti rehat saja kan?'

Vavi tak seorang doktor buat ayat macam tu? Memang kali pertama aku jumpa doktor yang macam tu.

Logik je aku rasa pening sekarang ni kalau tak cukup tidur kan? Bukan setakat pening, aku sampai tahap muntah-muntah lagi. Walaupun tak hari-hari muntah, tapi ada kalanya tetap rasa nak muntah jugak.

Weh, ko ingat aku ni orang yang pemalas pergi kerja ke? Keluar je dari bilik doktor tu, terus aku check balik SMS yang aku pernah hantar dekat team leader sebab setiap kali aku lambat atau nak cuti memang aku akan beritahu dia melalui SMS. Kali terakhir aku MC, bulan Sepember aritu, 2 bulan lepas kot. Jumlah MC aku sepanjang pregnant ni ada 6 hari jer, tu pun termasuk 2 hari sakit mata.

Aku ni memang jarang sangat nak MC sebab aku jenis yang segan nak cakap dengan doktor yang aku nak MC. Sakit-sakit pun aku tetap datang office. Sampai tahap aku pernah kena marah dengan manager sebab datang office jugak waktu sakit. Pernah kena halau balik rumah jugak, sebab muka aku dah pucat dah masa tu.

Time morning sickness yang teruk dulu pun, aku tetap datang office. Dengan drive kereta sendiri mengharung jammed dekat Damansara sana tu. Tak adanya aku suka-suka hati nak ambik MC.

Kesimpulannya, memang ni kali pertama dan terakhir la aku pergi klinik kau. Tak pernah lagi aku jumpa doktor yang kurang ajar macam ni. Memang patut la klinik kau ni macam hidup segan, mati tak mau, ada doktor yang tak arif dengan ilmu customer service rupanya. Kesian....

No comments:

Post a Comment