nuffnang ad

Sunday, November 17, 2013

Khalish Aid...

Assalamualaikum wbt...



Akhirnya selamat dah aku lahirkan anak kedua kami di KPJ Shah Alam dengan berat 3.06kg :)

Kali ni semuanya berlaku dengan pantas. Hari selasa lepas, 12th november 2013, aku pergi hospital macam biasa untuk weekly checkup. Ingat lepas checkup tu nak masuk office sebab aku nak handover kerja aku kat orang lain sebelum pergi maternity leave.

Sekali gynea kata nak buat CTG. Dia kata dah ada contraction ni dan nadi baby agak lemah. Jadi dia cadangkan untuk induce je. Kitorang terus bergegas balik untuk ambil barang-barang. Lepas tu terus pergi office aku pulak sebab nak ambil barang dengan nak say goodbye dekat Rami sebab hujung bulan ni dia nak transfer pergi Dubai.

Kitorang tinggalkan office aku tepat pukul 3 petang, sampai hospital terus settlekan hal bilik. Sekali, single room semua penuh, huhuhu. Hampa betul dah, sebab kalau 2 bedded Nuar tak boleh tunggu aku.

Nasib baik tak lama lepas tu ada single room yang available. Masa tu dah pukul 4 lebih dah. Terus buat CTG lagi. Nadi baby jatuh lagi. Gynea kata dia tak nak stress kan baby, so dia cadang untuk Caesarean je.

Wah, gila terkejut sebab tak pernah terpikir pun nak Caesar, huhuhu. Tapi terpaksalah sebab takut memudaratkan baby pulak nanti.

Pukul 5.30 aku dah masuk OT dah. Perasaan takut tu jangan ceritalah, tapi kena hadapi jugak demi nak melahirkan.

Pukul 5.48 Khalish dah selamat keluar, dan pukul 6.15 pembedahan dah selesai. Cepat gila, huhuhu.
So, sekarang aku dah rasa melahirkan anak secara normal dan Caesar. Punyalah berbangga kongsi pengalaman dengan Nuar, ngeri Nuar dengar cerita aku, hahaha.

Untuk Khalish Aid, selamat datang ke keluarga kecil kita. Kami semua berdoa Khalish akan sentiasa sihat, sama macam baby-baby yang lain. Semoga Khalish akan menjadi anak yang soleh, insan yang berguna... Pendek kata kami doakan Khalish akan menjadi yang terbaik. Kami semua sayang Khalish.

Mommy tak sabar nak bawak Khalish balik rumah kita, supaya Khalish, Mommy, Abah dan abang Amirul dapat tinggal bawak satu bumbung dengan aman bahagia...

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment