nuffnang ad

Tuesday, February 5, 2013

Lambatnya Masa Berlalu

Aduhai, dari semalam aku duk melopong je kat office ni. Tak ada kerja langsung. Tunggu je email masuk, lepas tu reply immediately.

Kalau time sibuk tu, sibuk lah sangat. Sampai tahap nak pergi makan pun fikir 10 kali. Nak membuang air pun sanggup tahan. Time tu rasa macam masa berlalu dengan pantas. Lapan jam tu memang tak cukup, rasa macam patut tidur dekat office je.

Sekarang ni bila tak ada kerja, rasa bosan pulak. Nak mengadap internet, takut pulak. Bukan apa, team leader ni mengadap monitor aku. Jarak tempat duduk kitorang lebih kurang 3 meter je. Budak-budak ni kata dia tak kisah pun kalau kita tengok internet.

Tapi aku tak nak lah salah gunakan kelonggaran yang dia dah bagi tu, nanti kalau dia tarik balik, semua orang merana.

Nak 'mengular' pergi OU pun tak ada mood, sebab tak ada kawan. Orang lain semua tengah sibuk close accounts. Akulah antara orang yang bertuah, yang tak perlu close accounts (buat masa ni la). Lepas habis projek ni, kenalah buat kerja-kerja close accounts ni.

Projek yang aku buat ni pun banyak kerja juga. Tapi lepas aku hantar dokumen-dokumen yang kat bawah ni, dah kurang kerja dah.



Zaman sibuk dulu, selalu jugak la Nuar dengan Amirul bertapa dekat OU ni, sebab aku kena pergi office waktu hujung minggu, huhuhu.

Kiranya dah lepas fasa sibuk sekarang ni, boleh la bernafas sikit. Kalau tak, tiap-tiap hujung minggu kena bawak balik laptop. Nak bergembira pun rasa bersalah bila memikirkan ada benda yang tak settle lagi. Sampai tahap benci nak tengok laptop, sebab hati aku meronta-ronta nak baca blog. Tapi akal suruh siapkan kerja.

Jadi, aku kena gunakan masa ni dengan sebaiknya untuk berehat. Sebab kalau ikut plan, aku nak tukar team lepas projek ni. Nak merasa jadi management accountant pulak, hehehe. Masa tu nanti memang busy gila. Demi untuk perjalanan karier yang bagus, kenalah berkorban sikit.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment