nuffnang ad

Wednesday, February 13, 2013

Jemput-Jemput Sedap Abah Amirul

Saje je bagi tajuk 'jemput-jemput sedap', padahal biasa-biasa je, hahaha.

Nuar cakap kat aku yang aku ni suka berat sebelah, asyik lebihkan Amirul. Kat blog ni asyik cerita pasal Amirul je, tak ada cerita pasal dia pun. Ish, ish, ish, dengan anak sendiri pun nak cemburu. Bukannya tak nak buat entri pasal dia, tapi bahaya sikit buat entri pasal suami ni. Kang kalau terguris hati dia, tak pasal-pasal dapat dosa (alasan baik punya), hehehe.

Jadi terimalah entri khas untuk laki aku ni, hihihi.

Petang semalam, tengah sedap-sedap aku baring sambil baca blog, Nuar request nak jemput-jemput. Siap kata nak sambal sardin segala. Ish, kacau daun betul la. Sekali, dia kata dia yang nak buat, aku tolong je. Ha, bagus, bagus.

Tapi bukannya aku dapat relax pun kat dapur tu. Budak kecik tu sibuk jugak nak tolong. Boleh pulak dia masukkan sebiji kentang dalam lesung batu, siap tumbuk-tumbuk lagi kentang tu. Aku takut anak lesung batu tu terhempap kaki dia je. Dah kena marah sebab main lesung batu, dia hentam mengemas bakul bawang, mengemas pinggan mangkuk. Aduh, tension mak. Kalau camni, elok aku je yang buat jemput-jemput tu, biar Nuar jaga Amirul.


Tada.... Tu lah jemput-jemput air tangan laki aku. Kurus-kurus je, dah macam lempeng pulak. Tu pun punyalah dia bangga, konon macam sedap gila lah jemput-jemput dia tu. Rasa jemput-jemput la, tak kan rasa pizza pulak kan. Tu pun aku bersyukur dah, ada jugak orang nak buatkan aku jemput-jemput, huhuhu.


Tapi sambal sardin ni memang sedap. Lain kali silalah buat lagi ek. Dia siap kata ni adalah resepi rahsia yang dia belajar dari mak dia. Ceh, macam betul je.

Nuar ni selalu berlagak, kata yang sebenarnya dia pandai memasak, cuma malas nak tunjuk skill. Padahal, sepanjang kitorang kahwin, ni baru kali kedua dia memasak. Kali pertama masak Ayam Masak Kicap. Bila aku masak, sesuka hati dia je nak cakap teknik memasak aku salah. Cis, terasa tau.

Ok, sekian saja. Terima kasih.
posted from Bloggeroid

2 comments: