nuffnang ad

Wednesday, October 26, 2011

Alahai, Hiba Sangat Hati Aku

Setelah 7 hari bergelar ibubapa, hari ini Nuar balik ke Shah Alam sebab esok dia akan bekerja semula. Sedih benar hati aku nak lepaskan dia balik. Rasa macam memisahkan seorang anak dengan ayahnya pula.

Sejam sebelum Nuar bertolak, air mata aku dah mula bergenang-genang. Aku cuba tahan,tak nak tunjuk pada dia. Aku tak nak dia pun rasa berat hati untuk balik, tapi apa kan daya. Masa dia tengah kemas baju, aku terus pergi kat dia dan menangis depan dia.

Kalau ikutkan rasa hati, memang aku rasa macam nak kemas semua barang dan ikut dia balik Shah Alam. Tapi memikirkan diri yang masih lemah, tambahan pula tak ada pengalaman menjadi seorang ibu lagi, aku akan cuba untuk kuatkan semangat untuk tinggal di kampung sehingga tamat tempoh berpantang.

Hiba sangat hati aku bila mengenangkan suami yang kena makan sendiri, basuh baju sendiri, kemas rumah sendiri. Terfikir aku, bergosokkah kemejanya, sunyikah hidupnya tanpa bebelan aku, rindukah dia pada tangisan anak yang baru berusia 7 hari?

Waktu aku menulis entri ni, air mata masih laju mengalir di pipi walaupun dah lebih sejam Nuar bertolak. Ya Allah, kuatkanlah hati aku, tabahkanlah jiwa aku dalam menjalani tempoh berpantang tanpa suami.

Kepada Encik Suami, Min tau awak baca entri ni. Jaga diri baik-baik, Min dan Mirul tunggu awak balik kampung untuk jenguk kitorang :)

P/S - cepatlah 44 hari berlalu
P/S/S - Encik-Cinta-Hatiku jangan lupa janji nak bawa Min makan ketam lepas pantang nanti

No comments:

Post a Comment