nuffnang ad

Saturday, October 15, 2011

Rajinnya Mereka

Kalau nak diikutkan, aku bukan orang yang rajin nak post entri kat blog ni. Janji pada diri sendiri untuk post sekurang-kurangnya 2 entri saja sebulan.

Aku memang malas nak tulis blog, tapi aku sangat rajin nak baca blog orang lain. Kalau jumpa blog yang menarik, memang aku akan baca dari entri pertama sampailah ke entri yang terkini. Yang pastinya aku lebih suka membaca blog yang memberi ilmu pengetahuan berbanding blog gosip artis. Tak ingat dah bila kali terakhir aku baca blog tentang gosip artis.

Yang pasti juga, aku lebih tertarik untuk menjengah blog berbanding facebook. Memang aku selalu online di facebook tapi sangat jarang untuk aku mengemaskini status, jarang juga mengintai aktiviti orang lain di facebook.

Aku memang takjub dengan blogger yang tak pernah kering idea untuk menulis dalam blog mereka. Setiap hari pasti ada isu-isu yang cuba diketengahkan. Ada sesetengah blogger yang boleh menulis sehingga 900 entri setahun. Memang aku tabik dengan mereka ni. Jadi setiap hari aku memang ada bahan bacaan baru.

Bagi aku sendiri, idea selalu ada dalam kepala ni, tapi aku rasa susah sangat nak diterjemahkan dalam bentuk ayat. Tu belum masuk lagi dengan gangguan-gangguan yang ada di sekeliling aku ni. Encik Suami sangat suka mengintai semasa aku sedang menulis, sehingga membantutkan idea yang baru nak bercambah hehehe...

Kalau ada yang sudi, silalah perkenalkan aku dengan blog yang menarik untuk diikuti. Kalau boleh blog yang ditulis menggunakan ayat Bahasa Melayu atau Bahasa Inggeris yang tersusun. Aku tak berapa berkenan dengan blog yang ditulis dengan menggunakan singkatan perkataan yang melampau kerana aku merasakan yang aku kini tergolong dalam golongan 'orang tua' yang susah nak memahami perkatan-perkataan singkatan yang digunakan oleh 'orang-orang muda' zaman sekarang.

Diharapkan semoga akan muncul lebih ramai blogger yang berkualiti yang sudi berkongsi ilmu pengetahuan dengan orang lain.

No comments:

Post a Comment