nuffnang ad

Monday, August 8, 2011

Minggu ke-30... Yeay!!!!

Alhamdulillah, minggu ni kandungan aku dah pun berusia 30 minggu. Cepat aje masa berlalu, sedar-sedar dah 7 bulan lebih. Maknanya lebih kurang 2 bulan lagi aku bakal tengok muka orang yang selalu tendang-tendang perut aku. Walaupun kadang-kadang rasa tak selesa bila dia menendang dengan kuat, tapi aku rasa bahagia sangat. Lagi bahagia bila tengok senyuman Encik-Cinta-Hatiku, setiap kali dia nampak perut aku bergerak-gerak.

Mak aku ada tanya samada baby aku ni aktif bergerak atau tidak. Jawapannya, sangat aktif,sampai kadang-kadang aku rasa dia hanya tidur waktu aku pun tidur sama. Masa aku berjaga, dia pun berjaga sama.Sebagai lelaki, tendangan dia memang kuat, sampai ada kalanya aku rasa macam kaki dia dah nak terkeluar.

Walaupun dah masuk 7 bulan usia kandungan aku, tapi sebenarnya kami masih belum membeli apa-apa keperluan baby lagi. Kami hanya membeli beberapa helai baju, stoking dan botol susu. Keperluan lain tak beli lagi. Dalam seminggu dua ni, kami MESTI beli barang-barang ni. Sekarang ni aku tengah sibuk google senarai barang-barang baby yang dah semestinya bakal meranapkan poket kami. Takpe, demi untuk si kecil yang menjadi lambang kasih sayang kami, semua tu boleh di uruskan :)

Kenapa sampai sekarang pun kami tak beli barang-barang baby lagi? Ramai yang menasihatkan aku untuk tidak beria-ia membeli barang baby lagi. Tunggu sampai baby nak keluar, baru beli. Memandangkan, dah nak masuk bulan ke-8, aku rasa sekarang adalah masa yang sesuai untuk membeli-belah.

Selamat Membeli-belah!!!

1 comment:

  1. bestnyer minn dpt rase bby tendang2..aku berdoa stiap hari moga aku diberi peluang yg same cam ko..

    ReplyDelete