nuffnang ad

Thursday, July 29, 2010

Perginya Seorang Pakcik

Dalam pukul 5 tadi, Lia SMS kata pak long dah meninggal... Aku sedih tapi tak berapa terkejut sebab memang dah tau yang dia memang sakit.

Tapi aku rasa terkilan sebab tak sempat nak tunjukkan suami aku kat dia dan tak sempat nak lawat dia. Padahal Gombak dengan PJ bukan jauh mana pun. Masa aku kawin dulu, dia tak dapat datang sebab dah start sakit time tu, mak long aje yang datang.

Bulan lepas ada terfikir nak melawat dia, tapi asyik tangguh aje. Kitorang memang tak berapa rapat sebab jarang jumpa (pak long aku tak berapa kaya, so jarang dapat balik kampung). Tapi aku tetap hormat dan anggap dia sebahagian dari keluarga aku. Pak long aku ni memang baik, tak pernah langsung marah-marah aku, tak pernah nak sakitkan hati mak dan abah aku dengan kata-kata atau perlakuan dia.

Aku bakal rindu dengan gulai udang tempoyak campur petai...

Sekarang tengah tunggu mak dengan abah sampai, lepas tu pergi Gombak sama-sama.

Al-Fatihah buat pak long, Maarof bin Adam

No comments:

Post a Comment