nuffnang ad

Sunday, July 4, 2010

How to Resign Gracefully???!!!

Aku tahu, soalan ni amat mudah bagi sesetengah orang. Tapi pada aku, ni lah masalah yang paling besar aku hadapi minggu ni. Year end closing pun tak susah macam ni...

Bos aku sangat la baik, sangat lah best, sangat la banyak ilmu pengetahuan yang selalu dikongsi dengan aku, sangat banyak nasihat untuk aku. Sampai sekarang, dia masih tak tahu yang aku akan resign dan dia tak tahu yang aku hanya akan kasi 10 days notice instead of 1 month. Oh My God, how I'm going to let her know?

Aku tahu yang dia sangat perlukan aku sekarang ni for year-end closing, for audit process, for annual report, for monthly consol, for FRX thingy... Walaupun dia ada 2 lagi accountants yang boleh tolong dia (yang memang lagi pandai dan banyak pengalaman dari aku), tapi aku amat pasti yang aku amat penting untuk dia sekarang sebab accountant pertama tu tengah sarat mengandung, accountant kedua pulak tak committed langsung pada kerja, every week mesti ada sekurang-kurangnya 1 hari EL atau MC. Bos aku adalah the one and only reason I'm still in the company.

Aku tak tahu macam mana nak mengadap muka bos aku dan cakap yang aku nak resign. Dia dah berkali-kali pesan kat aku supaya aku inform dia awal-awal kalau aku nak resign but it happend so fast (the interview, the verbal confirmation, the medical check-up and now the resignation).

Tapi aku kena penting diri sendiri, aku mesti resign jugak for a better pay and for a happier office life. Aku dah minta nasihat dari orang-orang yang memang dah lama kerja kat company ni, semua orang suruh aku pergi sebab aku tak kan dapat apa-apa dekat sini. Tak ada gunanya aku reject offer ni semata-mata untuk bos aku sebab bos aku pun tak akan lama dekat situ.

Miss Ang KY, I'm so sorry... This is for my future :(

2 comments:

  1. chaiyok2 min...congrate jugak...but you have to submit resign letter for your better life...life must go on...

    ReplyDelete
  2. Betul tu.... aku submit dah.... tapi cian kat boss aku, dier berharap sangat aku pregnnat bulan ni, so company tu tak accept aku

    ReplyDelete