nuffnang ad

Saturday, June 12, 2010

Pikat Hati Suami

Hari ni, genap 3 bulan kitorang kahwin... Macam tak percaya, pejam-celik, pejam-celik... Rupa-rupanya dah 3 bulan...

Bagi sesetengah orang, 3 bulan tu macam sekejap aje. Tapi bagi sesetengah yang lain pula, 3 bulan tu seakan berkurun lamanya. Semuanya bergantung kepada cara kita melihat sesuatu perkara itu. Macam aku sendiri, 3 bulan tu rasa memang singkat sangat kalau aku ambil kira dari sudut nak mengenali hati budi Encik Mucuk, perangai pelik-pelik dia (banyak jugak perangai pelik pak cik ni huhuhu).

Tapi dari sudut yang lain pula, aku rasa 3 bulan tu memang satu jangka masa yang panjang. Yang aku maksudkan ialah soal masak-memasak. Aku dah buntu nak masak apa lagi untuk Encik Mucuk. Aku rasa macam dah habis semua jenis masakan yang aku tahu, aku dah masak untuk dia (nampak sangat tak pandai nak pelbagaikan masakan, kantoi).

Jadi untuk menyelesaikan masalah aku yang maha berat ni, aku pun belilah beberapa buah buku masakan. Tapi buku yang nipis2 aje

Kata orang tua-tua, kalau nak pikat hati suami, pikatlah tang perutnya. Memang aku akui yang aku tak berapa pandai dalam bab masak-memasak ni. Hanya tahu perkara-perkara asas aje. Tapi bila family Encik Mucuk datang, Encik Mucuk tanpa segan silu suruh aku memasak, so consider sedap la masakan aku kan.

Buku resepi dah ada, cuma masa nak memasak tu aje yang tak ada. Weekdays memang balik lambat, biasanya masak yang simple aje.Weekend aje la boleh nak memasak pun.

P/S- happy bila tengok Encik Mucuk tambah nasi 2 kali, mesti aku senyum sampai telinga ;)

No comments:

Post a Comment