nuffnang ad

Thursday, June 3, 2010

Hit Counter

Yeah, akhirnya berjaya...

Semalam aku berjaya letak hit counter dalam blog aku ni. Ingatkan tak ada orang baca blog aku ni, rupanya ada. Time tu aku gatal-gatal google blog aku ni, hasilnya aku jumpa orang yang ceritakan pasal blog aku ni. Walaupun tak ramai, ada la jugak yang baca (berangan aja). Aku ingatkan hanya Encik Mucuk seorang yang baca.

Masa mula-mula nak letak hit counter ni punyalah susah, memang banyak sangat try and error tapi hasilnya masih tak memuaskan hati. Bila dah tak tahan sangat, aku pun tanya dekat bos aku memandangkan dekat blog dia pun ada hit counter ni. Sungguh memalukan yer bila seorang yang jauh lebih muda bertanya kepada orang yang lebih tua tentang teknologi. tapi abaikan saja tentang isu itu, kata orang 'malu bertanya, sesat jalan'.

Ada banyak website yang tawarkan hit counter ni. Macam-macam analisis yang mereka tawarkan, sehingga kita boleh tahu siapa yang pernah mengunjungi blog kita. Tapi aku tak sebegitu pyscho untuk tahu semua tu, aku hanya nak tahu jumlah sahaja. Memadailah dengan hit counter yang simple aja.

No comments:

Post a Comment