nuffnang ad

Thursday, December 29, 2011

Yeehaa, Jom Ke PD

Seperti yang digembar-gemburkan sebelum ni, hujung minggu lepas kami ke Port Dickson pula untuk family gathering belah aku pula. Percutian kali ini ditaja oleh pakcik sebelah ayah aku, tapi family gathering ni adalah untuk keluarga sebelah mak aku. Sweet kan, keluarga belah ayah dengan mak boleh pergi cuti sama-sama :)

Inilah tempat tinggal kami...

Bila ada aktiviti macam ni, kanak-kanak dan kaum lelakilah golongan yang paling gembira. Orang perempuan hanya jadi penonton sambil melakukan aktiviti diskusi a.k.a. mengumpat hehehe.





Gembira sangatlah tu...

Hey, orang mandi kat kolam renang, kenapa korang main air paip...



Kesian dia, tak ada kawan perempuan yang sebaya. Meh main dengan Aunty Yang & Miwul

Apesal muka korang masam sangat?

Ok, mari kita lihat aktiviti kaum lelaki pula. Mereka ni lah yang paling gembira, kalah budak-budak. Mentang-mentanglah mereka ni ramai, macam-macam aktiviti mengarut diorang buat, padahal ramai yang dah jadi bapa orang.

Hero aku yang cuba buat muka yakin, padahal dah nak kalah tu :)

Inilah juara pingpong kali ni, dia menang semua perlawanan. Oh, inilah pakcik aku, juga penaja untuk gathering kali ni. Kak Yang doakan Pak Chik dapat projek besar lagi lepas ni, boleh taja gathering lagi hikhikhik...

Adik bongsu aku, yang kalah tipis dengan Pak Chik.

Aku pun main juga pingpong ni masa kat PD, lawan Nuar dengan Pak Chik. Tapi Nuar boleh pula cakap macam ni kat Pak Chik, "Kalau main dengan Kak Yang ni, Pak Chik boleh bet dengan dia, sebab dia memang tak pernah menang bet". Boleh ke cakap kat isteri macam tu :( ... Pak Chik aku pun dengan selambanya balas balik, "Kalau Kak Yang dapat lebih dari 5 mata, Pak Chik takkan main pingpong lagi". Haruslah aku kalahkan dan menjadi bahan ketawa mereka. Benci!!!

Dulu aku dan Nuar ada berangan-angan nak beli meja pingpong untuk rumah kitorang. Tapi memandangkan ruang yang terhad, impian tu terpaksa dikuburkan untuk sementara waktu. Nanti bila dah extend rumah ni, baru boleh beli.

Mengimbas semula kejadian sewaktu zaman muda. Tahun 2000, masa tu kami masih di tingkatan 5, kami wakil sekolah masing-masing untuk pertandingan pingpong. Masa itulah kami duk mengintai-intai satu sama lain. Tapi masa tu tak bercinta lagi, sekolah lagi weh.

Ini adalah permainan wajib keluarga aku. Setiap kali berjumpa, mesti nak main bola. Nasib baik masa main tu tak hujan. Mereka ni bukan boleh percaya. Masa hujan adalah masa kegemaran mereka untuk bermain bola. Kesian isteri-isteri yang kena cuci baju yang berlumpur tu.

Hero saya yang berbaju lengan oren tu.

Dua orang ni (Abah dan Bang Long) adalah pengurus pasukan. Disebabkan kedua-dua mereka tak sanggup berlari sambil membawa perut yang besar, terpaksalah duduk di tepi padang dan melantik diri sendiri untuk menjadi pengurus pasukan :P

Ini adalah Aiman, dah berumur 17 tahun pun tapi masih menjadi bahan utama kalau nak sakat orang. Dia ni selalu jadi bahan usikan sebab dia adalah anak kesayangan mak dia. Walaupun besar, tapi masih di panggil Baby, masih dipeluk cium oleh mak ayahnya.

Mari bermain polo air pula.



Korang ni memang tak ada idea lain yang lebih bernaskan. Untuk pengetahuan korang, Bang Chik @ Shidi @ Orang-Yang-Selalu-Mengelat-Bila-Tengah-Bermain dah bangun awal-awal, lepas tu dia menyelam semula. Kesian korang kena tipu.

Ni lagi satu idea yang kurang bernas, nasib baiklah korang saja yang masih ada dekat kolam renang ni. Amiwul jangan sesekali tiru aksi ni.

Ha, main kuda-kuda pula.

Eh, eh, nak interframe juga...

Tali tak ada, jadi mari kita main tarik orang bebeh...



Acara terakhir sebelum balik, jom kita main go-kart dulu.

Abah, next gathering sila bawa Miwul pula.

Sepuluh orang pelumba bersedia di garisan permulaan. Aiman tak puas hati dengan Go-Kart yang dia dapat, minta tukar dengan yang lain. Kalau kereta tak bagus, macam mana nak menang kan.

Bersedia untuk dilepaskan. Kalau kamu masih baru dalam arena Go-kart ni, tak payah lah berlumba dengan mereka ni. Mereka dah mula main Go-kart sejak dari sekolah rendah lagi (tapi taklah handal sampai tahap boleh wakil Malaysia). 2 ke 3 tahun lepas (kali pertama abah aku tengok adik main Go-kart) abah hanya mampu menggelengkan kepala bila tengok cara adik aku memandu.

Ayish (baju pink) pemenang perlumbaan kali ni. Adik aku, yang baju hitam dapat nombor dua. Mula-mula adik yang dah mendahului, tapi waktu pusingan terakhir, Ayish dapat potong dia hahaha...

Gaya seorang juara...

Kali ni tak ada perlumbaan kategori perempuan. Gathering yang lepas ada 4 orang pemandu perempuan. Tapi kali ni, keempat-empat pemandu tak boleh nak berlumba. Aku sibuk memangku Miwul yang tengah tidur nyenyak, Zila tengah mengandung, Mawar tengah menjaga anaknya di hospital dan Kak Fari melawat keluarga dia yang menyambut Christmas.

Perasan tak, kali ni gambar aku langsung tak ada. Sebabnya selama 3 hari tu, Nuar @ tukang-ambil-gambar sibuk bermain, tak ada siapa nak ambil gambar aku :(

No comments:

Post a Comment