nuffnang ad

Wednesday, December 21, 2011

Amirul's First Long Journey

Minggu lepas bawa Amirul jalan-jalan pergi Kuantan dengan Kemaman. Ni adalah perjalanan jauh Amirul yang pertama. Serius, aku memang risau nak bawa Amirul jalan jauh-jauh sebab dia memang suka meragam. Tapi kalau aku tak pergi, mestilah Nuar pun berat hati nak tinggalkan kami. Kalau Nuar tak pergi, tak dapatlah keluarga Nuar nak buat family gathering dekat banglo TNB. Dapat sewa Rumah Peranginan Pegawai Kanan TNB padahal engineer cabuk je, hehehehe. Petanda nak jadi Pegawai Kanan kot lagi beberapa tahun :P

Yang tak menariknya, hujan sahaja sepanjang hari semasa kat sana, jadi tak dapatlah nak merayap sangat, duduk dalam rumah saja. Impian nak makan nasi-kerabu-sedap-belakang-rumah-abang-ipar pun hancur berkecai sebab tuan kedai tutup kedai sepanjang cuti sekolah.

Oklah, mari layan gambar.

The Bungalow












The Foods

Aku suka nasi arab ni sebab kurang berminyak, sos dia sedap gila...





The Actions


Budak yang aku suka nak layan :P







Lagi setahun Miwul boleh join aktiviti di atas huhuhu



Mari seimbangkan badan di atas tin biskut hehehe

Miwul, kalau nampak kamera mesti senyum tau, jangan buat muka macam tu lagi

Hero (Amiwul)
Miwul tak buat perangai langsung masa dalam perjalanan pergi dan balik. Dia cuma merengek bila dah lapar saja. Tapi hari kedua di Kuantan, Miwul membuat kecoh. Seperti biasa, melalak-kuat-gila-tak-ingat-dunia. Mungkin sebab perut kembung kot. Dan dia kerap muntah juga semasa di sana. Miwul ni jarang muntah, tapi dekat Kuantan selalu muntah pula, sigh. Sebelum balik, kami sempat singgah di Pantai Cherating. Cuaca agak panas, Miwul merengek-rengek lagi. Terpaksalah kami berdua lepak dalam kereta sementara orang lain bergumbira di pantai. Tapi dalam kereta yang berpenghawa dingin, elok pula perangai Miwul, siap sengih-sengih lagi. Hai Miwul, awak ingat awak tu orang putih ke yang takut sangat nak berjemur tengah panas tu.

*Kurang berpuas hati dengan trip ni sebab hujan sepanjang masa, jadi tak dapat nak jalan-jalan, tak dapat nak makan local foods yang sedap-sedap.
**Gambar di atas adalah hasil kerja tangan Nuar.
***Tak dapat nak ambil gambar mereka waktu main bola tampar pantai sebab aku asyik monitor pergerakan ombak. Ombak tinggi gila OK. Takutnya kalau tsunami. Kiranya aku monitor ombak, kalau ombak tinggi bolehlah aku sound mereka-mereka tu hehehe
****Weekend ni mari ke Port Dickson pula - family gathering side aku pula. Woohooo....

No comments:

Post a Comment