nuffnang ad

Saturday, May 1, 2010

Continue - Tangan Yang Memberi Lebih Baik Dari Tangan Yang Menerima

Post kali ni sambungan dari post yang lepas....

Kejadian ni berlaku pagi semalam semasa dalam perjalanan ke pejabat.

Lepas salam dengan Encik Mucuk, kitorang pun ambik haluan masing2, tapi mata aku ni masih tak lepas dari pandang Encik Mucuk.

Tiba2 aku ternampak ada seorang pakcik yang berjubah putih cuba untuk bercakap dengan Encik Mucuk... Muka pakcik ni macam familiar aje. Baru aku teringat, ni la pakcik yang mintak RM5 dengan aku aritu. Rupanya dia cuba mintak duit dengan Encik Mucuk jugak. Nasib baik Encik Mucuk tak layan sebab dia tergesa-gesa nak masuk office.

Sebagai seorang melayu, aku rasa malu sangat. Kalau terdesak pun tak payahlah sampai menipu untuk dapatkan duit. Dia guna cara Islamic pulak tu untuk mintak duit. Bagi salam la, pakai jubah la.

Kepada pakcik yang berkenaan, kalau pakcik baca post saya ni (haruslah dia takkan baca kan), kalau nak menipu pun, selalu-selalu la tukar lokasi. Ni menipu dekat tempat yang sama jugak, memang sah lah kantoi...

No comments:

Post a Comment