nuffnang ad

Saturday, September 17, 2016

Sekarang Dan Masa Lalu

Assalamualaikum wbt...

Kita selalu terfikir, alangkah bagus kalau dapat putar semula masa....

Kalau aku, nak sangat putarkan masa ke zaman arwah uwan masih hidup. 

Zaman yang kita tidur sama-sama dalam satu bilik....

Zaman yang sebelum tidur, baca macam-macam surah...

Zaman yang dia akan back-up aku bila kena marah dengan mak....

Zaman cabut uban dia....

Zaman picit kaki dan belakang dia...

Zaman cucikan kain baju dia dengan tangan....

Zaman dia yang asyik nak makan makanan sedap....

Pendek kata setiap minit yang ada dia...

Tapi aku suka jugak zaman sekarang, saat aku ada suami dan anak-anak sendiri...

Jangan tanya, zaman mana yang lebih aku suka? Aku suka kedua-duanya. Kalaulah boleh aku pilih kedua-duanya...

Walaupun dah lebih 10 tahun berlalu, rindu pada uwan masih tebal, masih mengundang air mata...

Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment