nuffnang ad

Friday, August 5, 2016

Amirul Hadif & Makanan

Assalamualaikum....




Haih, marilah merajinkan diri update blog. Patutnya dah jadi stay at home mom ni lagi rajin la update blog kan. Tapi tak adanya, lagi busy ok.




Nak cerita pasal si Amirul ni. Banyak betul 'cekadak' budak ni tau. Dah pandai nak order apa yang dia nak makan, order kat aku suruh masak la.




Last weekend family Nuar buat potluck untuk raya. Aku masak la laksa utara, sebab macam dah lama pulak tak makan laksa buatan sendiri kan. Tapi tak sempat nak makan laksa tu dekat rumah, just rasa kuah je la.




Dekat rumah Alang Nuar tu, banyak dah Amirul makan laksa tu. Nasib baik ada lebih lagi kuah laksa tu untuk bawak balik, so boleh la kitorang sekeluarga makan malam tu.




Esok tu, dia makan lagi sepinggan yang terakhir. Haruslah tak cukupkan, sebab budak ni kan kuat makan. Immediately, suruh aku masak laksa lagi ok. Hello,ko ingat nak masak laksa tu senang macam nak masak nasi goreng ke?




Sejak dari hari ahad tu, hari-hari dia tanya, aku masak laksa tak. Huhuhu, memang tak la.




Tu baru cerita laksa, belum lagi makanan lain. Balik sekolah je, main order apa yang dia nak makan. Nak nasi goreng la, spaghetti la, ayam goreng la. Pendek kata semua ikut selera dia la. Sampai tahap Abah dia kata, "Asyik korang je order, Abah tumpang je order korang" huhuhu.
























Hari ni, ambik diorang dari school. Masuk je kereta, Amirul cakap "Mommy, Amirul nak makan nasi lemak dengan telur goreng. Tadi dekat school, Amirul makan 2 je. Kalau Mommy masak, Amirul (dapat) makan 10".




Amboi....









Yang si kenit sorang ni, belum pandai order lagi. Tapi dia ikut je apa yang Amirul buat. Amirul makan, dia pon makan. Ha, berebut lah korang makan di situ.







Sementara nak tunggu nasi lemak siap, korang makan la sata dengan keropok ni dulu. Hari-hari aku nak kena fikir, apa kudap-kudapan nak bagi kat budak-budak ni, diorang ni lapar je.


Bila difikirkan balik, bagus jugak aku ambik career break sekarang ni, boleh jugak layan tekak diorang ni. Mintak-mintaklah murah rezeki kitorang supaya career-break aku ni akan jadi permanent.



No comments:

Post a Comment