nuffnang ad

Monday, October 5, 2015

Alahai Jerebu

Assalamualaikum wbt...

Haze, haze, go away.....

Aduh tension betul la dengan jerebu ni. Rasa sesak je nafas aku ni. Budak-budak pun kesian je, asyik kena kurung dalam rumah. Rasanya jerebu kali ni antara yang terteruk dan terpanjang.

Paling tension sebab nursery pun cuti sekali, sebab katanya diorang menggunakan udara luar. So bole nampak macam tahap kesihatan budak-budak menurun. Aduh, dah terpaksa la pulak nak cuti kan.

Kalau ikutkan aku boleh je nak work from home. Cuma masalahnya, aku tengah dalam process 'knowlegde transfer' lagi ni, nak work from home apanya.

Nampaknya macam terpaksala Nuar yang cuti untuk jaga budak-budak ni. Tapi aku risau la jugak, nak kena sediakan makanan jugak untuk diorang ni, huhuhu.

Tengah runsing-runsing tu, Mak aku call. Dia tanya nursery tutup tak sebab dia tengok kat berita kata IPU kat Shah Alam tinggi. Dia tanya, nak dia datang tak untuk jaga budak-budak ni? Jawapan aku, "Kalau Mak nak datang, syukur Alhamdulillah".

Hihihi, ni sememangnya bersyukur. Memang rasa bersyukur dapat mak bapak yang prihatin dengan situasi anak. Walaupun aku tak mintak, memang dia sendiri yang offer nak tolong. Aku hanya mampu doa yang Allah akan melimpahkan seluas-luas rahmat untuk Mak Abah aku atas segala pertolongan diaorang tu, berilah mereka kesihatan yang baik, jauhkan mereka dari segala malapetaka, pendek kata semua yang baik-baik untuk mereka. Dan sebagai anak, semoga aku tak lupa semua pertolongan diorang tu.

No comments:

Post a Comment