nuffnang ad

Sunday, June 26, 2011

Aunty vs Abang

Anak-anak saudara aku semua panggil aku 'Aunty Yang', dan sepatutnya panggil suami aku 'Uncle Nuar'. Tu apa yang aku ajar diorang la. Tapi lain yang diajar, lain pula yang diorang panggil.

Masa tu Nuar tengah layan diorang tengok gambar dekat laptop, sekali aku terdengar ayat ni....

'Ni gambar kawan-kawan abang ke?'

Aku yang baru keluar dari dapur terus menjerit, 'Hey, Uncle la, bukan abang!' Memang aku tak dapat menerima hakikat betul bila diorang pangil Nuar 'abang'. Bukan muka aku nampak lagi muda dari Nuar ke :P

Ha, ni salah seorang budak yang panggil Nuar 'abang'. Ada 5 orang budak masa tu, tapi perkataan 'abang' tu keluar dari mulut Si Bobot ni. Ni jugak budak yang aku suka sakat sekarang ni sebab dia nakal sikit dan pandai menjawab. Memang seronok bergaduh dengan budak yang pandai menjawab ni. Orang kata budak yang pandai menjawab ni bijak.

No comments:

Post a Comment