nuffnang ad

Tuesday, October 19, 2010

Gila Lama Tak Hupdate....

Baru lepas quarter closing, gila penat... Sekarang rasa macam nak lepas tension, nak buat apa ek?

Sebenarnya dah lama teringin nak cerita pasal aktiviti saya dengan Encik Cinta-Hatiku, tapi masa memang tak mengizinkan. Walaupun aktiviti ni berlaku dah hampir 2 bulan, tapi nak cerita jugak sebab aku rasa aktiviti ni menarik (gila perasan).

Padahal takde la best pun :)

Ha, ni bukti yang kitorang memang betul-betul siapkan jigsaw puzzle ni....


Macam mana bole dapat idea nak buat benda ni? Masa tu tengah fikir, apalah nak buat masa bulan puasa, weekend pulak tu, long weekend pulak tu...

Tiba-tiba teringat jigsaw puzzle ni yang dah bertahun-tahun tersimpan dalam kotak je. Main sekali aje masa zaman-zaman sekolah dulu.

Selepas lebih sepuluh tahun, ni la kali kedua aku susun balik puzzle ni. Tak tahulah bila akan wujudnya kali ketiga. Mungkin masa tu anak aku yang akan main :)

Encik Cinta-Hatiku sangat teruja buat benda ni. Dia sanggup tak tidur lepas sahur semata-mata nak siapkan puzzle ni. Kononnya nak siapkan sama-sama, tapi dia siapkan 80 %, aku siapkan sikit aje. Bukan mengelat, tapi isteri kan bayak kerja. Nak masak, basuh baju, kemas rumah lagi...

Aku suka nak fikir pasal aktiviti yang kitorang boleh buat sama-sama, dan yang penting benda tu tak guna duit. Bukan cheapskate, tapi kena menyimpan duit. Buat benda-benda yang percuma pun boleh mengembirakan juga.

Yer!!! Dah siap pun. 2 minggu kitorang tayang benda ni dekat ruang tamu. Lepas tu baru simpan. Puzzle ni ada 1000 keping, kitorang ambil masa 2 hari untuk siapkan. Hebat tak?







No comments:

Post a Comment